مدیر رادیو فرهنگ:

اقبال به رادیو بیشتر شده است

مدیر رادیو فرهنگ رویکرد اصلی برنامه‌های این شبکه را گسترش فرهنگ دانش‌آموزی، دانش‌اندوزی و ارتقای سطح علمی در میان دانش‌آموزان و دانشجویان دانست. او توضیح داد: این رویکرد باعث خواهد شد سایر قشرهای اجتماعی نیز در توسعه نقش خویش در زمینه علم‌آموزی، فعال شوند.

محمدصادق رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به حوزه ماموریت و مسؤولیت صدای جمهوری اسلامی ایران که اهم آن در سخنان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری متبلور شده است، در عصر پیشرفت علمی ایران که حاصل برنامه‌ریزی‌های مداوم، ذیل راهبردهای اجتماعی اقتصادی نظام است، رسانه ملی (رادیو) نقشی روزافزون می‌یابد؛ این نقش در واقعیات اجتماعی و فرهنگی انعکاس یافته است. بر این اساس ده‌ها برنامه در شبکه‌های مختلف در قالب‌های متنوع رادیویی، پیش‌بینی شده است که در روزهای آینده پخش خواهند شد. خوشبختانه رادیو، در آخرین نظرسنجی 34 درصد در سطح ملی شنونده داشته است و این امر نشان دهنده اقبال مردم به این رسانه بوده است. سرمایه اصلی رادیو، اعتماد مردم است که در این نظرسنجی به خوبی نمایان است.

رحمانیان با توجه به موضوع «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» گفت: رادیو فرهنگ در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی، برنامه‌هایی با محوریت مدرسه، معلم و دانشگاه طراحی کرده است که در طول سال پخش شده و در آینده نیز پخش خواهد شد. در برخی از این برنامه‌ها از جمله «سمت‌وسو» به بررسی «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤولان آموزش و پرورش و کارشناسان پرداخته است.

او در پایان گفت: رادیو فرهنگ نماینده معاونت صدا، در قرارگاه «معلم و مدرسه» رسانه ملی است. در این قرارگاه سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های نظام آموزش و پرورش کشور طبق قانون، حمایت رسانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید