افتتاح 20 مدرسه استان یزد در سال جاری

  • تاریخ انتشار : 1396/6/29 ساعت : 12:00 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : یزد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به این که ساخت و ساز و تجهیز فضاهای آموزشی مطابق استاندارها از وظایف این سازمان است،‌گفت: در سال جاری بالغ بر 20 مدرسه افتتاح شده است.

«محمدرضا عارفی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، اظهار کرد: این سازمان در راستای ماموریت خود متعهد است ساخت و ساز و تجهیز فضاهای آموزشی را مطابق با استاندارها تضمین کند .

وی با بیان این‌که یکی از سیاست‌های این سازمان به روز رسانی اقدامات انجام شده است، افزود: تا کنون پنج میلیارد تومان اعتبار تأمین اعتبار و توانستیم مقداری از پول پیمانکاران را پرداخت کنیم .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد، با اشاره به وجود 44 طرح نیمه تمام در استان گفت: اتمام طرح‌های نیمه تمام یکی از سیاست‌های سازمان نوسازی استان یزد است که برای تحقق این هدف به اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

عارفی در ادامه به کلنک زنی 20 مدرسه در سال جاری اشاره کرد و گفت: همچنین بالغ بر 20 مدرسه امسال افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که به طور کلی 198 طرح استانی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در دستور کار است، خاطرنشان کرد: از کل طرح‌های در دستور کار این اداره کل 98 طرح ملی است که با تأمین اعتبار 20 میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی‌ با اشاره به این که تاکنون بالغ بر یک هزار و 900 کلاس درس با اعتبار 30 میلیارد تومان استانداردسازی شده است، تصریح کرد: امسال حدود 350 کلاس استاندارد سازی شده و مشکل گاز بعضی از شهرستان‌ها و روستاهای استان نیز رفع شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در ادامه گاز کشی مدارس را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: ما با رفع مشکلات مدارس، تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان در امنیت، آسایش و گرمایش بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند .

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان یزد، افزود: باید به نماز خانه مدارس توجه ویژه‌ای شود و تاکنون حدود دو هزار مترمربع فرش از سازمان نوسازی کشور دریافت و در مدارس استان توزیع شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که 35 درصد مدارس استان فرسوده هستند، تصریح کرد: حدود 300 مدرسه در سطح استان غیر ایمن بوده و نیاز مبرم به بازسازی و مقاوم سازی دارند.

عارفی در ادامه با بیان این که مرکز و حواشی یزد به 60 مدرسه جدید نیاز دارد، خاطرنشان کرد: بالغ بر 200 میلیون تومان اعتبار برای تجهیزات هنرستان‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه ها اختصاص داده شده است.

وی خریداری 40 هزار پره رادیاتور برای موتورخانه ها، ایزوگام 56 هزار مترمربع سقف مدارس، زیرسازی هشت هزار مترمربع، تخصیص 280 میلیون تومان اعتبار برای خرید کولر،تخریب و ساخت سرویس های بهداشتی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره کل نوسازی مدارس استان یزد دانست و افزود: اعتماد سازی بین پیمانکاران و مجموعه ناظرین از جمله اقداماتی بود که انجام شده است .

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به این که این سازمان در راستای حفظ، گسترش و مشارکت‌های مردمی تلاش می‌کند، گفت: تاکنون حدود 30 میلیارد تومان اعتبار توسط خیرین تامین و برای اولین بار در استان موفق به جذب یک خیر ملی شدیم .

عارفی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از نقشه‌های جدید اولویت اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است تا بتوانیم با سبک سازی، هزینه‌ها را کاهش دهیم .

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید