فرماندار خوسف: هر روز 500 مراجعه کننده برای اشتغال به فرمانداری داریم

فرماندار خوسف ضمن انتقاد از اعلام آمار بیکاری در این شهرستان، اظهار کرد: آمار بیکاری در شهرستان ۵۰۰ نفر اعلام شده اما در هر روز به این میزان مراجعه کننده برای اشتغال به فرمانداری داریم.

به گزارش ایسنا، محمد شفیعی، روز گذشته(28 شهریورماه)، در سومین کارگروه اشتغال شهرستان خوسف افزود: کارگروه اشتغال مهم‌ترین جلسه‌ای است که باید در آن، بر روی موانعی که بر سر راه اشتغال است بحث و نسبت به رفع موانع اقدام کنیم.

فرماندار خوسف بیان کرد: باتوجه به اینکه شهرستان خوسف بیشترین اشتغال در زمینه کشاورزی را دارد، باید نسبت به تسهیل صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری توجه بیشتری شود.

شفیعی، از سرمایه‌گذاری خارجی در بخش نیروگاه خورشیدی خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این نیروگاه، ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: مؤسسه خیریه حضرت رسول(ص) در شهرستان خوسف شکل گرفته است که در بحث پارچه بافی و بافت فرش به صورت رایگان آموزش، مواد اولیه و دار، دراختیار بافندگان قرار می‌دهد. محصولات هنرجویان به صورت تضمینی خریداری و برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد. متقاضیان می‌توانند به دفتر مؤسسه خیریه حضرت رسول(ص) در شهرستان خوسف مراجعه کنند.

شفیعی همچنین از راه‌اندازی مجتمع خیریه در بحث معلولان در شهرستان خبر داد و افزود: از دستگاه‌ها می‌خواهیم ظرف یک ماه، زمین در اختیار این مجتمع قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری جلسات و پیگیری‌های متعدد نسبت به تأمین زمین در شهرستان خوسف بابت مرکز درمانی، با وجود ایجاد زیرساخت‌های آب و برق در شهرستان، دستگاه مربوطه هیچ همکاری نمی‌کند. این امر باعث شده خیرین سلامت بابت ساخت مرکز درمانی، منصرف و اعتبارات دستگاه‌ها برگشت یابد. برخی دستگاه‌ها می‌توانند انعطاف به خرج دهند تا همزمان با روند امور قانونی جذب اعتبارات نیز انجام شود.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید