نمایش عکس‌های جنگ تحمیلی در یک روستا

یک عکاس عکس‌های دوران دفاع مقدس خود را در یک روستا به‌نمایش می‌گذارد.

حمیدرضا نجف‌زاده - عکاس - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هشت سال است که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس در شهرها و کشورهای مختلف برگزار می‌کنم. امسال تصمیم گرفتم این نمایشگاه را در روستای بهاباد در شهرستان گناباد در خراسان رضوی برگزار کنیم.

او ادامه داد: حدود ۱۰ هزار فریم عکس از دوران جنگ دارم که متاسفانه دارند از بین می‌روند. ای کاش وزارت ارشاد این عکس‌ها را چاپ یا کند به شکل یک کتاب درآورد تا نسل جوان ببیند رزمندگان در آن زمان با چه خلوص نیتی کار می‌کردند. نسل جدید اطلاعات چندانی از جنگ ندارد.

این عکاس بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، نباید بگذاریم جنگ فراموش شود. باید ارزش‌ها و فرهنگ جنگ را برای جوانان بازگو کنیم، اما متاسفانه در این زمینه خیلی کم کار می‌شود و سالی یک‌بار آن هم در هفته دفاع مقدس از جنگ صحبت می‌شود. بسیاری از آشنایان و همسایه‌های ما که در جنگ شرکت کرده‌اند، همچنان گمنام هستند.

نجف‌زاده گفت: در این نمایشگاه ۶۰ عکس ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متری که درعملیات‌های چنگوله، خیبر، کربلای یک، دو، چهار، پنج، ولفجر پنج، والفجر هشت، عملیات برون‌مرزی و مرصاد گرفته شده است، به‌نمایش گذاشته می‌شود.

وی همچنین درباره این‌که چرا این نمایشگاه را در روستای بهاباد برگزار کرده است، توضیح داد: این روستا حدود ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارد و چون یکی از روستاهای دورافتاده کشور است و شهدای بسیاری هم دارد و از طرفی خانواده شهدا و جانبازان از ما توقع دارند، تصمیم گرفتم امسال این نمایشگاه را در این روستا برگزار کنم. پایگاه بسیج شهید عبودی بهاباد و اصغر قلی‌زاده، فرمانده این پایگاه برای برگزاری این نمایشگاه زحمت زیادی کشیدند.

به گفته او، عکس‌هایی که از امروز (۲۹ شهریورماه) به‌نمایش درمی‌آیند، پیش از این در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله در عربستان، لبنان، عراق و سوریه نشان داده شده‌اند.  

حمیدرضا نجف‌زاده شهری از سال ۱۳۶۰ به مطبوعات وارد شد و از سن ۱۴ سالگی به بعد در ۲۰ عملیات دفاع مقدس حضور یافت. او همچنین دبیر سرویس عکس روزنامه‌های کیهان و آفرینش بوده است.



انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید