هشدار مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد؛

بی‌حجابی برخی‌ها در خودروهای یاسوج به بهانه حریم خصوصی

مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در سطح شهر یاسوج بدحجاب داریم اما در خودروهای در حال تردد در معابر شهری و برون شهری استان شاهد بی حجابی برخی ها به بهانه حریم خصوصی هستیم در حالی که خودرو حریم خصوصی نیست.

به گزارش ایسنا، رضایت علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران افزود: کار فرهنگی باید از خانواده ها شروع شود تا تاثیرگذار باشد در این استان کارها و برنامه های فرهنگی خوبی انجام می شود اما جوابگوی نیاز جامعه نیست. بیشتر مشکلات، آسیب های اجتماعی و منکرات ناشی از ماهواره، فضای مجازی، بیکاری و تهاجم فرهنگی است.

مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، تنها تذکر دادن به خانم ها برای حجاب نیست بلکه مسایلی از جمله طلاق، خودکشی و سایر مسایل را نیز می توان امر به معروف و نهی از منکر کرد.

علیزاده تصریح کرد: اولویت معضلات و مشکلات اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بی حجابی و بد حجابی نیست بنابراین بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی مربوط به بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه گاهی در فضای مجازی فیلم‌ها و تصاویری منتشر می‌شود و در زیر آنها نوشته شده برخورد نامناسب آمران به معروف و ناهیان از منکر با یک دختر جوان به خاطر بدحجابی ضمن تکذیب این مطالب مطرح شده ادامه داد: هیچ گاه و هیچ جای کشور خانم بدحجاب به جرم بدحجابی برخورد نامناسب نمی شود بلکه شاید جرم های دیگری از جمله سرقت داشته باشد و اگر در فضای مجازی فیلم یا عکسی منتشر می شود مربوط به سایر جرم ها و آسیب هاست که از سوی برخی افراد تحت عنوان بدحجابی مطرح می شود.

مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر اجازه نمی‌دهیم که با کسی برخورد فیزیکی داشته باشند و در صورت برخورد با کسی ممکن است جرم دیگری داشته باشند.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید فرآیند جذب، آموزش بکارگیری صحیح و اصولی صورت گیرد و در واقع آمران به معروف و ناهیان از منکر باید شناسنامه دار باشند.

مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد افزود: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۸۰ درصد ادارات استان تحت عنوان طلایه‌داران امر به معروف ساماندهی شده است.

علیزاده بیان کرد: راهپیمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر دوشنبه، سوم شهریور ماه ساعت ۱۰ از میدان شهدای نیروی انتظامی تا میدان هفتم تیر یاسوج برگزار می‌شود.

وی، بزرگداشت شهدای امر به معروف و دفاع مقدس با تاکید بر نقش مساجد، اماکن و محلات  تشکل‌های دانشجویی، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر به صورت نمادین در برخی از مدارس و شرکت در بزرگداشت شهدای آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان عنوان کرد.

مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روز سه‌شنبه ۴ مهرماه که به نام تقویت نهاد خانواده با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی جهت تعالی معنوی بانوان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و بزرگداشت بانوان شهیده استان برگزار می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: وقتی اسمی از امر به معروف می‌شود، خیلی‌ها تنها چیزی که به ذهنشان می رسد بدحجابی دختران است در حالی که چنین چیزی نیست و اولویت کاری ما چیزی فراتر از اینهاست.

وی با بیان اینکه همه آمران به معروف و ناهیان منکر ما کارت شناسایی دارند، اضافه کرد: تمامی کسانی که در گروه‌های امر به معروف ساماندهی می‌شوند تحت حمایت قوه قضاییه هستند و اگر مورد ضرب و شتم قرار گیرند مانند رزمندگان دفاع مقدس هستند اما با یک فرایند دیگر در قالب حمایت از ایثارگران قرار می‌گیرند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید