جشنواره ملی , موسیقی , بوشهر " />

درخشش نوجوان بوشهری در جشنواره موسیقی جوان ایران

بوشهر- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نوجوان بوشهری در یازدهمین جشنواره موسیقی ملی جوان ایران خوش درخشید.
به گزارش ایرنا،، حمیده ماحوزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایلیا بازیاری نوجوان بوشهری در بخش موسیقی دستگاهی 'سه تار' یازدهمین جشنواره موسیقی ملی جوان ایران موفق به کسب مقام نخست شد.
وی بیان کرد: این جشنواره در قالب سه گروه سنی ١٥ تا ١٨ سال، ١٩ تا ٢٣ سال و ٢٤ تا ٢٩ سال و سه بخش موسیقی نواحی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی دستگاهی برگزار شد.
ماحوزی این جشنواره را از نظر کیفی و کمی در سطح بالایی دانست و بیان کرد: جشنواره موسیقی ملی جوان ایران با هدف معرفی استعدادها و شناسایی نخبه های جوان در سطح کشور برگزار شد.
وی اظهارکرد: بوشهر یکی از استان های با ظرفیت در زمینه انواع موسیقی های سنتی و پاپ است که در این ارتباط شاهد افتخار آفرینی ها در سطح جشنواره های مختلف هستیم.
ماحوزی ادامه داد: پوریا زارع نوجوان ١٧ ساله بوشهری نیز که در بخش موسیقی اکسپو 2017 کشور قزاقستان شرکت کرده بود، موسیقی محلی بوشهر را به جهانیان معرفی کرد.
وی با اشاره به حضور ١١٠ کشور در اکسپو 2017 قراقستان اظهار داشت: این هنرمند با اجرا و هنرنمایی بسیار خوب خود باعث معرفی موسیقی ایرانی بویژه حوزه جنوب کشور شد.
ماحوزی یادآور شد: اکسپو 2017 قزاقستان نمایشگاه جهانی در زمینه صنعت، فرهنگ، میراث فرهنگی و گردشگری و ارائه دستاوردهای هر کشور و محل بسیار خوبی برای معرفی کشورها بود و این نمایشگاه بین المللی تخصصی هر 2 سال یکبار در یک کشور با حضور کشورهای جهان برگزار می شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

نظر خود را ثبت کنید