فرشادان: دولت برای ایجاد اشتغال در کردستان برنامه ویژه ارائه کند

  • تاریخ انتشار : 1396/6/30 ساعت : 09:43 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : دولت
رییس مجمع نمایندگان استان کردستان با تاکید بر ضرورت توجه جدی به موضوع حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در دولت دوازدهم گفت که دولت باید برای استان‌هایی مثل کردستان که از نظر ایجاد شغل دچار عقب‌ماندگی هستند، برنامه ویژه ارائه کند.

سیدمهدی فرشادان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: سال ۹۶،‌ سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و سه اولویت اصلی کشور در شعار سال آمده است، ما نیازمند این هستیم که تحولی را در حوزه اقتصاد ایجاد کنیم و تولید را رونق بدهیم؛ چرا که اگر موضوع اشتغال حل نشود،‌ رضایتمندی مردم هم حاصل نخواهد شد و مسائل و مشکلات جوانان حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلاتی مثل اشتغال در برخی استان‌ها از جمله استان کردستان نیازمند توجه بیشتری است، افزود: دولت وعده سالیانه ۹۵۰ هزار شغل را داده، اما برای تحقق این امر تیم اقتصادی باید به شکل مناسبی سامان پیدا کنند و الزامات اقتصاد مقاومتی را در نظر بگیرند؛ چرا که اگر تولید رونق پیدا نکند،‌ اشتغال هم ایجاد نمی‌شود و سال آینده به تعداد بیکاران اضافه خواهد شد. بنابراین دولت هم باید برای متقاضیان اشتغال فکری کند و هم برای متقاضیان اشتغال در سال‌های آینده برنامه ریزی کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی استان‌ها از جمله استان کردستان آمار بیکاری بالاتر از میانگین کشور است،‌ اضافه کرد: دولت باید برای استان‌هایی مثل کردستان، برنامه ویژه داشته باشد و اگر در یک استان ۱۵ درصد شغل ایجاد می‌شود، در استانی مثل کردستان باید ۱۵ درصد به علاوه میزان عقب افتادگی آن استان باشد.

فرشادان در پایان تصریح کرد: ما شعار توسعه سر می‌دهیم اما عملا کاری نکرده‌ایم و در ابتدای راه هستیم. طبیعتا دولت باید در کردستان با توجه به حساسیت آن و مرزی بودن، الگویی متفاوت از استان‌های دیگر را برای ایجاد شغل ارائه کند تا فاصله ما با میانگین کشوری کاهش یابد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید