رییس سازمان اوقاف خبر داد

تبدیل امامزادگان به قطب گردشگری مذهبی

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اماکن متبرکه و امامزادگان کشور به قطب گردشگری مذهبی تبدیل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی شامگاه چهارشنبه (۲۹ شهریور) در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی امامزاده آقا علی عباس بخش امامزاده نطنز اظهار کرد: طبق سیاست‌های اصلی و انعقاد قرارداد با سازمان میراث فرهنگی، اماکن متبرکه و امامزادگان به مراکز قطب گردشگری مذهبی تبدیل می‌شوند.
 
وی افزود: از آنجایی که در شهرستان نطنز حدود ۴۰ امامزاده وجود دارد، این شهرستان می‌تواند به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ترویج گردشگری مذهبی می‌تواند هم برای معرفی امامزادگان و هم برای معرفی بنای بقعه و قدمت آن مورد توجه قرار گیرد.
 
محمدی درباره اقدامات عمرانی در امامزاده‌ها تصریح کرد: لازم است تمام اقدامات عمرانی در همه امامزاده‌ها، طبق نقشه جامع باشد. همچنین ضروری است تمام فعالیت‌های عمرانی در امامزاده از لحاظ فنی و کیفی تحت نظارت کامل باشد.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: وقتی کار عمرانی در یک امامزاده با دقت و اصول مهندسی اجرا می‌شود، نه تنها ماندگار خواهد بود، بلکه سالیان سال مورد استفاده است.
 
محمدی درباره ضرورت حضور رسانه در کنار بقاع متبرکه گفت: رسانه‌ها در معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه بسیار موثر عمل کرده‌اند و امروز بخش اعظمی از آشنایی مردم با امامزادگان به خاطر فعالیت رسانه‌ها است.
 
 


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید