اشرف بروجردی:

زمان زیادی نیاز است تا شخصیت امام (ره) را بشناسیم

اشرف بروجردی گفت: زمان زیادی نیاز است تا ابعاد شخصیتی امام (ره) را بشناسیم.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر «یار و یادگار» اظهار کرد: امیدواریم این مراسم طلیعه‌ای باشد تا ابعاد وجودی امام راحل را در حوزه های فرهنگی و ادبی شناسایی کنیم. معمولا هر فردی از نگاه و منظر خود رهبر انقلاب را می شناسد و به این دلیل که این شخصیت بزرگوار ابعاد وجودی بسیاری داشتند طبیعتا شناخت ایشان بستگی به نگاه هر فرد دارد.
او با بیان اینکه عموم مردم کمتر وجه فرهنگی شخصیت امام راحل را می شناختند ادامه داد: آنچه ما را به اینجا رساند که جامعه را به سمتی سوق دهیم که ابعاد شخصیتی امام (ره) را از منظر های مختلف بشناسیم طلیعه بود. این موضوع آغازی بود که در شخصیت ایشان تامل کنیم.
او افزود: به این ترتیب پرداختن به ابعاد وجودی ایشان از لحاظ فرهنگی و هنری می تواند تجلی بخش حلقه مفقوده آحاد جامعه باشد.شاید بتوان گفت شعر این ویژگی را دارد که بتواند موجبات این اتصال را مهیا کند.
بروجردی تصریح کرد: مهمترین چیزی که می تواند اقشار مختلف جامعه را به هم اتصال دهد قافیه های فکری شاعران ماست که می توانند با زبان شعر با مردم سخن بگویند. این موضوع بسیار پسندیده است زیرا از جهت دیگر ابعاد شخصیتی شاعر را به ما می شناساند.
او یادآور شد: لطافت های روحی که معمولا شاعران دارند و ذهن های سیالی که می تواند از رفتار های دیگران باوری را ایجاد کند که آن باور زبان گفت‌وگو بین شاعر و جامعه باشد می تواند برای همگان سکوی بهتری برای تعاملات گسترده تر باشد.
او با اشاره به این موضوع که این نشست برای احیای یاد امام و یادگار امام (ره)  است بیان کرد: جامعه جهانی شاید امام را تنها از بعد سیاسی بشناسند اما مردم کشورمان امام را شخصیتی می شناسند که دامنه وجودی اش حوزه های گسترده ای از جمله حوزه معرفت شناسی را نیز در بر می‌گیرد.
او ادامه داد: زمان زیادی نیاز است تا ابعاد شخصیتی امام را بشناسیم و بتوانیم در رفتارهای ایشان تامل کنیم تا حاصل این تدبر و تامل بتواند معرفت نوینی را در ذهن ما روشن کند و به این ترتیب نقشه راه جمهوری اسلامی ایران باشد.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: شخصیت امام راحل می تواند ناظر بر این باشد که معرفت‌شناسی، شعر و روح لطیفی را که امام نسبت به امت خود داشتند بشناسیم و زوایای وجودی ایشان را در خلال آن به دست آوریم.
او اضافه کرد: امام مردم را دوست داشتند و همین علاقه موجب شده بود تا برای رشد جامعه بشریت و رشد انسان‌ها قدم بردارند. این روح لطیف در مقطعی از زمان در قالب شعر متجلی شد و امروز دیوان شعر ایشان موجود است و همگان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: با تدبر در شعرهای امام راحل می‌توان دید که در تراوشات شعرهای ایشان محبت و عشق به انسان‌ها موج می‌زند و خدمت به آن‌ها باید سرلوحه راه سیاستمداران قرار گیرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید