هنرمند یزدی:

ثبت و انتشار تصاویر ماندگار مهمترین راه معرفی یزد به جهان است

  • تاریخ انتشار : 1396/6/30 ساعت : 13:01 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : یزد
هنرمند جوان یزدی، گفت: ثبت تصاویر ماندگار از یزد و انتشار آنها نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی یزد به جهان ایفا می‌کند.

ثبت بافت تاریخی یزد و ساخت اثری فاخر با تصاویر جذاب و متفاوت از میراث فرهنگی و سرمایه‌های هنری‌ بهانه ای شد تا با کارگردان این اثر به گفت و گو بپردازیم و با زمینه‌های فعالیت این شرکت به ویژه در زمینه شناخت و معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان یزد آشنا شویم.

«محمود یزدچی» هنرمندی یزدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که هنر و ثروت‌های فرهنگی ارزشمندی در استان یزد وجود دارد، اظهار کرد: خوشبختانه هنرمندان عرصه سینما به خوبی و افتخار مفتخر به ثبت تصاویر ماندگار و آثار پیام رسان در این زمینه هستند.

وی متولد 1361،کارشناس کارگردانی سینما است که فعالیت خود را از سال 1379 به عنوان مدیر اجرایی یکی از شرکت سینمایی استان آغاز کرده و تا به امروز به ویژه در ثبت تصاویر جذاب و ماندگار از بافت تاریخی استان یزد با عنوان تهیه کننده و کارگردان آثار متنوعی را خلق کرده است.

این هنرمند شاخص یزدی افزود: با توجه به علاقه‌مندی و ضرورتی که احساس کردم ،مستند سازی استان یزد را از سال  1394 آغاز و مستند سازی بخش های مختلف استان از جمله گردشگری،میراث فرهنگی، صنایع دستی،صنعت و معدن،بهداشت و درمان و کشاورزی از جمله حوزه هایی است که با همکاری تیم هنری و دستگاه‌های اجرایی تا به امروز رقم خورده و استقبال خوبی را از سوی مخاطبان خود شاهد بوده است.

یزدچی گفت: فعالیت های این مجموعه تا به امروز حجم تصویر برداری در حدود 2000دقیقه را با فرمت تصویر برداری 4kو full hd به نتیجه رسانده است که از آن جایی که روز به روز پیشرفت وسایل تصویر برداری را شاهد هسیتم ساختاری را برای بهره مندی از تصویر برداری هوایی و زمینی با استفاده از جدید ترین و بروز ترین امکانات سینمایی فراهم ساخته و مورد استفاده قرار می دهیم.

این هنرمندی یزدی تولید تیزرهای سال خوش‌آمد گویی به یزد و ثبت جهانی،جامع ترین کلیپ گردشگری استان یزد با نام یزد سرزمین کهن جهت رونمایی در برج میلاد در برنامه شب های فرهنگی یزد را از جمله آثار شاخص تولید شده به کارگردانی خود دانست و بیان کرد: از دیگر تولیدات برجسته می توان به ارائه فیلم مستند فردا دیر است جهت نمایش در شورای اداری در سفر جناب دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور به استان و مستند یزد سرزمین فرصت های سرمایه گذاری ویژه ستاد سرمایه گذاری استان یزد اشاره کرد.

وی علاقه به فرهنگ و هنر را بالاترین علاقه و پشتوانه مهم خستگی ناپذیر برای فعالیت مداوم در این عرصه عنوان کرد و ادامه داد: البته ایجاد بانک تصویر و عکس استان یزد، معرفی هر چه بهتر و ارائه ظرفیت های ارزشمند  یزد در سراسر کشور و جهان ،جذب تورسیم و سرمایه گذار و تهیه آرشیوی مناسب و غنی  در راستای بهره مندی نهادهای دولتی و خصوصی از دیگر اهداف فعالیت و تولید آثار در این زمینه است.

 محمود یزدچی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا به امروز با حمایت برخی از افراد تاثیر گذار استان و همراهی تیم هنری متخصصی که ما را همراهی می کنند توانسته ایم آثاری برای ارائه هر چه بهتر جاذبه های گردشگری و بالا بردن سطح ماندگاری گردشگر در استان یزد ارائه کنیم.

این هنرمند یزدی در پایان پفت: تهیه آثار مستند فاخر، جذاب، متفاوت و ایجاد فضایی مناسب جهت اکران و نمایش فیلم های برخواسته از تمدن و فرهنگ استان یزد در سراسر جهان که تحقق این امر می تواند بازخوردهای فرهنگی و اقتصادی ارزشمندی را برای کشور به ویژه استان یزد به همراه داشته باشد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید