مهمترین عناوین خبری , داخلی و خارجی , چهارشنبه تا پنجشنبه " />

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

  • تاریخ انتشار : 1396/6/30 ساعت : 07:57 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
تهران- ایرنا- روحانی: به دنبال پیش بردن روابط مان با کشورهای دوست در فضای بعد از برجام می باشیم/منتظر عذرخواهی ترامپ از ملت ایران هستیم/ظریف: اجماع 1+5 بر ضرورت برجام/آمریکا از واقعیات جامعه بین المللی دور است/سرپرست وزارت علوم: دانشگاه ها باید اتاق فکر دولت باشند/موگرینی: آمریکا پذیرفت که ایران پایبند به برجام است/اردوغان: امیدوارم بارزانی از تصمیم اشتباه برگزاری همه پرسی برگردد و 3 میلیون ایرانی اربعین امسال به کربلا می روند/4 مرز برای ورود زائران از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.
اخبار داخلی
**********
* نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری در نشست خبری با رسانه ها در نیویورک با بیان اینکه بعد از برجام فضای خوبی فراهم شده است، گفت: دنبال آن هستیم که از این فضا به نفع دو طرف با سیاست برد - برد روابط مان را با کشورهای دوست پیش ببریم.
* نیویورک- ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توضیح جلسه وزرای کمیسیون مشترک برجام گفت: در این جلسه بر رعایت کامل برجام و مذاکره ناپذیر بودن آن تاکید شد.
* شیراز- ایرنا- سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رسالت اجتماعی دانشگاهیان کمک به مدیریت جامعه و مردم است و با چنین ماموریتی، دانشگاه ها باید اتاق فکر دولت باشند.
* تهران- ایرنا- رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه در مجلس شورای اسلامی، «دیپلماسی پارلمانی» را از مهمترین بخش‌های توسعه مناسبات فیمابین دانست و گفت: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است.
* نیویورک- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت و سخنرانی در اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر چهارشنبه به وقت محلی، نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.
* شیراز- ایرنا- سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ابلاغ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی از سوی رئیس جمهوری به این وزارتخانه گفت: عزم ما در اجرای این قانون جدی است و این قانون با بهره گیری از نرم افزارهایی عملیاتی خواهد شد.
* مشهد- ایرنا- جمعی از مردم مشهد، شامگاه چهارشنبه با پیکر مطهر سه تن از شهیدان دوران دفاع مقدس و یکی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) وداع کردند.
* تهران- ایرنا- برگزیدگان دهمین جشنواره یار و یادگار شامگاه چهارشنبه با حضور خانواده یادگار امام خمینی(ره) در محل سالن قلم مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلاامی ایران معرفی شدند.
* تهران- ایرنا- مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در ایران گفت: موسیقی و هنر راه ویژه ای برای ارتباط دادن انسان ها با یکدیگر در گوشه و کنار جهان است.
* دزفول- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: یک قلاده خرس، یک نوجوان از عشایر منطقه احمد فداله این شهرستان را مصدوم کرد.
* مشهد- ایرنا- مراسم مزایده بنز قدیمی علی پروین، پیشکسوت فوتبال کشور، که قرار بود با عنوان 'پلاک مهر'، چهارشنبه شب در شاندیز مشهد برگزار شود، به علت آنچه عدم صدور مجوزهای لازم خوانده شد، لغو گردید.
* همدان- ایرنا- معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: علل و عوامل قطع تعامل میان صنعت و دانشگاه باید بررسی و دیوار نفوذ ناپذیر بین آنها برداشته شود.
* آبادان- ایرنا- با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، استقرار گیت های مکانیزه با قابلیت ثبت در سامانه جامع و نظارت گمرک در منطقه آزاد اروند به صورت کامل به اجرا درآمد.
* سنندج- ایرنا- نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل اعتبارات اشتغالزایی صندوق توسعه ملی را برای توسعه بخش روستایی و عشایری کشور پیش بینی و اختصاص داده است.
* قزوین- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین از نجات 2 مصدومی که در 2 حادثه جداگانه در آوج آسیب دیده بودند، توسط بالگرد اورژانس خبر داد.
* یاسوج- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: قاچاقچی که قصد فروش اشیاء عتیقه مربوط به دوره ایلامی را در روستای کلات دهستان دشمن زیادی این شهرستان در جنوب کهگیلویه وبویراحمد را داشت با همکاری پلیس و دادستانی کهگیلویه دستگیر شد.
* گرگان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از مهار آتش در جنگل های شرق این استان خبر داد.
* تهران- ایرنا- دبیرکل حزب اراده ملت در خصوص سخنان جنگ طلبانه رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل گفت: سخنان سخیف ترامپ در حد و قامت فردی که در عالی ترین مقام کشوری مانند آمریکا قرار دارد نبود.
* تهران- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری سخنان ترامپ در سازمان ملل را کاملا سطحی، بی اساس، بی مبنا و کذب دانست و گفت: این اظهارات در شان رئیس جمهوری یک کشور نبود.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- ایرنا- هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام از توافق هسته ای به عنوان یک دستاورد راهبردی برای جامعه جهانی دفاع کرد و گفت: آمریکا پذیرفته که ایران کاملا به برجام پایبند است.
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: امیدوارم که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و تیم او از تصمیم اشتباه برگزاری همه پرسی استقلال برگردند و به فعالیت های خود برای اداره اقلیم ادامه دهند.
* کرج- ایرنا- رئیس ستاد اربعین کشور عراق گفت: پیش بینی می شود امسال 3میلیون زایر ایرانی در اربعین حسینی در عراق شرکت می کنند.
* تهران- ایرنا- ترکیه در پی استقرار نیروی نظامی و تانک های خود در مرز با سوریه در دو استان «هاتای» و «کیلیس»، اعزام واحدهایی از نیروهای ویژه خود را به منطقه مرزی آغاز کرد.
* پکن- ایرنا- شمار گردشگران کشورهای دیگر در کره جنوبی از جمله گردشگرانی از جمهوری اسلامی ایران بر اساس آمارهای رسمی افزایش یافته است.
* پکن- ایرنا- رسانه های گروهی چین با انتشار مطالبی سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل را مملو از خشم و نفرت و غیرسازنده توصیف کردند.
* تهران- ایرنا- «رند پال» سناتور محافظه کار آمریکایی در گفت وگو با نشریه آمریکایی پولیتیکو، با اذعان بر اینکه شواهد گویای پایبندی ایران به توافق هسته ای است، خواستار باقی ماندن آمریکا در برجام شد.
* تهران- ایرنا- نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با خنثی کردن پیشروی ارتش عربستان در نجران، شماری از نظامیان سعودی را کشتند و تعدادی را نیز اسیر کردند.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با همتای مصری خود وعده داد که اعطای دوباره کمک های نظامی متوقف شده به مصر را بررسی می کند.
* تهران- ایرنا- دبیرکل جنبش انصارالله یمن تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن را محکوم و بر لزوم رویارویی با هرگونه تجاوز خارجی تاکید کرد.
* نیویورک- ایرنا- نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران خارجه عصر چهارشنبه به وقت محلی در محل سازمان ملل متحد آغاز شد.
* تهران- ایرنا- وزارت خارجه امریکا در بیانیه ای مخالفت شدید این کشور با همه پرسی اقلیم کردستان عراق را اعلام کرد و مقام های این اقلیم را به مذاکره با بغداد فراخواند.
* تهران- ایرنا- در آستانه رسیدن ضرب الاجل تائید پایبندی ایران به برجام از سوی دولت ترامپ، 7 سناتور دمکرات آمریکایی با بیان اینکه کاخ سفید تاکنون هیچ اطلاعاتی دراثبات این ادعای خود ارائه نکرده، خواستار ارائه گزارش دولت در این خصوص شدند.
* نیویورک- ایرنا- سناتور پیشین ایالت لوئیزیانا سخنان روز سه شنبه ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را مایه ننگ کشورش خواند و گفت که در تاریخ سیاست این کشور حتی در تیره ترین دوره های سیاسی آمریکا در دهه شصت میلادی نیز کسی شاهد آن نبوده است.
* بیروت- ایرنا- رسانه های لبنان در بازتاب سخنان «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل به دو محور اصلی دفاع از برجام و پاسخ به ترامپ در این سخنرانی توجه ویژه ای داشتند.
* آتن- ایرنا- نخستین نشست مشترک کارشناسی جمهوری اسلامی ایران و یونان با محور حمل و نقل دریایی و امور بندری پس از تبادل رسمی پیش نویس اسناد ذیربط بین دوکشور در بندر پیرائوس یونان برگزار شد.
* تهران- ایرنا- رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا یک روز پس از سخنرانی تهدیدآمیز ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به پایبندی ایران به برجام اذعان کرد و گفت: ما باید به شرایط توافق هسته ای پایبند باشیم.
* تهران- ایرنا- رسانه ها از طرح فواد معصوم رئیس جمهوری عراق برای حل و فصل اختلافات موجود میان اقلیم کردستان و بغداد خبر دادند.
* نیویورک- ایرنا- نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت پیرامون اصلاح ساختار صلح بانی سازمان ملل حضور یافت و از ناتوانی این شورا در اجرای قعطنامه هایش انتقاد کرد.
* آتن- ایرنا- رسانه های یونانی با پوشش سخنرانی حسن روحانی گزارش دادند که رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت که آمریکا درصورت نقض توافق هسته ای با ایران ،اعتبار بین المللی خود را از دست خواهد داد.
* آنکارا- ایرنا- خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که نشست امنیت مرزی هیات‌های ایران و ترکیه روز چهارشنبه در شهر ارومیه ایران برگزار شده و در این نشست مسائل مرزی مشترک دو کشور بررسی شد.
* الجزیره- ایرنا- سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب گسترده ای در رسانه های مصری داشت و هر یک بخش هایی از این سخنرانی را منتشر کردند.
* تهران- ایرنا- «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان گفت: موضع همیشگی و شفاف برلین حمایت از برجام و لزوم پابندی همه طرف ها به این توافق چند جانبه و بین المللی است.‌
* تهران- ایرنا- نشریه انگلیسی 'فایننشال تایمز' در تحلیلی پیرامون سخنرانی رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل نوشت: روحانی به سخنان جاهلانه ترامپ پاسخ داد.
* مسکو- ایرنا- رسانه های روسی نوشتند: حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که اظهارات دونالد ترامپ بی ادبانه بود و شایسته بیان در این سازمان نبود.
* تهران- ایرنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه شهرک سازی و نادیده گرفتن طرح ایجاد 2 کشور از سوی رژیم صهیونیستی را خطرناک توصیف کرد.
* تهران- ایرنا- تارنمای شبکه خبری سی بی اس آمریکا پس از سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت: روحانی با انتقاد از ترامپ گفت که ایالات متحده در حال از دست دادن اعتبار خود است.
* تهران- ایرنا- روزنامه انگلیسی 'گاردین' نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت که جمهوری اسلامی اولین کشوری نخواهد بود که برجام را نقض کند ولی در مواجهه با نقض آن عکس العمل متناسب و قاطع نشان خواهد داد.
* دمشق- ایرنا- گروه های تروریستی، شهر السقیلبیه در شمال غرب استان حماه را با 40 موشک گراد هدف قرار دادند.
* مادرید- ایرنا- ژاندارمری اسپانیا روز چهارشنبه با دستور قضایی ، 14 نفر از مقام های عالیرتبه ایالت کاتالونیا را به دلیل آماده سازی همه پرسی‌ استقلال یکم اکتبر (9 مهر ) بازداشت و چندین بخش از دولت ایالت یادشده را مورد گشت و بازرسی قرار داد .
* باکو- ایرنا- اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان موسوم به 'قلم'، جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگا و تداوم کشتار آنها از سوی ارتش این کشور را در قالب نشستی در باکو به شدت محکوم کرد.
* مسکو- ایرنا- روسیه در چارچوب کمک به حل مشکلات فلسطینیان و ایجاد وحدت بین گروههای فلسطینی به ویژه فتح و حماس مذاکراتی را با هر دو گروه در مسکو و نیویورک انجام داد.
* مسکو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بمب افکن های این کشور در عملیات هوایی شبانه روز اخیر 850 تروریست را در دیرالزور کشتند.
* نیویورک- ایرنا- معاون رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل بشدت از آنچه مواضع ضد صهیونیستی شورای حقوق بشر این سازمان خواند، انتقاد کرد.
* تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی فرانس24 در تحلیلی پس از خاتمه سخنان رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: حسن روحانی، ایران را یک بازیگر مهم در عرصه بین الملل معرفی کرد.
* بیروت- ایرنا- «یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان که به ترکیه سفر کرده با «نورالدین جانیکلی» همتای ترک خود درباره مسائل دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کرد.
* تهران- ایرنا- فواد معصوم رئیس جمهوری عراق و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان توافق کردند که تا 2 روز آینده یک هیات بلندپایه از اقلیم کردستان به بغداد برای گفت وگو در باره اختلافات موجود اعزام شود.
* نیویورک- ایرنا- «جان لیمبرت» دیپلمات آمریکایی به صراحت گفت که سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل در شان یک رئیس جمهوری نبود و تاکید کرد که لحن تهدید آمیز او علیه کره شمالی و ایران سبب افزایش بحران های جهان خواهد شد.
* بیروت- ایرنا- پس از «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، «سعد الحریری» نخست وزیر این کشور نیز با سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره اعطای شهروندی به پناهجویان سوری مخالفت کرد.
* تهران- ایرنا- برنامه سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در هفتادو دومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بازتاب وسیعی در رسانه های منطقه ای و بین المللی داشت.
* تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی سی ان ان پس از خاتمه سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گزارش داد: رئیس جمهوری ایران از توافق هسته ای دراین سخنرانی دفاع کرد.
* مسکو- ایرنا- در مذاکرات هیات های دانشگاهی امام خمینی (ره) و گیلان در کی یف پایتخت اوکراین، راهکارهای افزایش همکاری ها در حوزه های مرتبط بررسی و برای پیگیری مباحث مطرح، توافق شد.
* نیویورک- ایرنا- 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس در جریان دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: برجام توافق بسیار مهمی است و ما مصمم به ادامه آن هستیم.
* تهران- ایرنا- شبکه های تلویزیونی و خبری جهان با قطع برنامه های خود سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران دکتر حسن روحانی در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به طور مستقیم و کامل پخش کردند.
* رم- ایرنا- 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر ایتالیا در واکنش به سخنان تند دونالد ترامپ در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل، با دعوت به چندجانبه گرایی گفت: چالش های بین المللی با ساخت دیوار برطرف نمی شوند، این یک توهم است.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از مقر سازمان ملل در نیویورک گزارش داد: یک مقام ارشد ایرانی اعلام کرد که تهران آماده است در صورت خروج آمریکا از برجام، فعالیت هسته ای اش را از سر گیرد.
* تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی فرانس 24 در آستانه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران در سازمان ملل است تا پیامش در جهان شنیده شود.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه**انتشار دهنده: هادی افتخاری

نظر خود را ثبت کنید