نماینده اسدآباد در مجلس مطرح کرد:

آغاز عملیات اجرایی سدهای هلور و آجین تا سال آینده

  • تاریخ انتشار : 1396/6/30 ساعت : 17:16 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
نماینده مردم  شهرستان اسدآباد در مجلس با تاکید بر حفظ کشاورزی اسدآباد از آغاز طرح مطالعاتی برای احداث سدهای کوچک در منطقه هلور و آجین خبر داد و افزود: در بازدید هوایی وزیر نیرو در اواخر سال گذشته از دشت اسدآباد این سدها با هدف تقویت چاه های آب این منطقه مورد تصویب قرارگرفت.

به گزارش ایسنا، اکبر رنجبرزاده در شورای اداری شهرستان اسدآباد اظهار کرد:  عملیات اجرایی احداث این پروژه های سد در صورت تخصیص اعتبار امسال و یا سال آینده آغاز خواهد شد. مدیریت آب یکی از مهمترین موضوعاتی است که در صورت بی توجهی به آن باید منتظر مهاجرت مردم منطقه ظرف ١٠ یا ٢٠ سال آینده بود.

وی با تاکید بر حفظ کشاورزی اسدآباد از آغاز طرح مطالعاتی برای احداث سدهای کوچک در منطقه هلور و آجین خبر داد و افزود: در بازدید هوایی وزیر نیرو در اواخر سال گذشته از دشت اسدآباد این سدها با هدف تقویت چاه های آب این منطقه مورد تصویب قرارگرفت.

وی با بیان اینکه پروژه های ریشه ای و اساسی که عموم مردم از آن بهره مند شوند پیگیری خواهد شد خاطرنشان کرد: در این پروژه چاه های روستاهای اطراف مانند موسی آباد، حسام آباد، قاسم آباد، لک لک، احمدآباد، دهنو و وندرآباد تقویت شده و تغذیه سفره های آب زیر زمینی می شود.

رنجبرزاده در ادامه گفت: شهرستان اسدآباد به واسطه همکاری مدیران در پیشبرد اهداف و اقدامات شهرستان به جایگاه خوبی در استان همدان دست یافته است. دستگاه‌های اجرایی تا قبل از آذرماه امسال که زمان اعلام بودجه کشور به مجلس است، فرصت دارند طرح‌هایی که نیاز به ردیف بودجه دارد را به صورت مکتوب اعلام کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با انتقاد از دستگاه‌ های اجرایی چون ارشاد اسلامی مبنی بر عدم پیگیری برای ایجاد سینما، تصریح کرد: متأسفانه برخی از پروژه‌ ها به علت عدم پیگیری مسئولان اداری ناتمام رها شده و مسئولان پیگیر مطالبات خود نیستند.

وی بیان کرد: به دنبال ایجاد و راه اندازی مرکز رشد در راستای اشتغال زایی جوانان تحصیلکرده، در دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی هستیم.

رنجبرزاده تاکید کرد: از آنجایی که سرمایه گذاران به دنبال امکانات  دارای امتیاز و خاص برای سرمایه گذاری هستند، از اینرو ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به منظور جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان در دستور کار مسئولان شهرستان قرار دارد.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز گفت: فضای شهرستان باید به سمت کارآفرینی و اشتغال پیش رود.

به گزارش ایسنا، حسین افشاری در شورای اداری شهرستان اسدآباد اظهار کرد: هیچ بهانه ای از هیچ مدیری برای کم کاری پذیرفته نیست و باید اولویت شهرستان را همه مدیران تولید و اشتغال قرار دهند.

فرماندار اسدآباد تصریح کرد: ازابتدای سال تا پایان مرداد سالجاری در حوزه کارآفرینی بیش از ۵١٧ نفر شغل جدید در این شهرستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت ٢٠١ میلیارد تومان طرح در این شهرستان به بهره برداری رسید، افزود: عمده  این طرح های به بهره برداری رسیده مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده و میزان اعتبار صرف شده برای طرح های به بهره برداری رسیده نه تنها با سال‌های گذشته بلکه از نظر افزایش با سایر شهرهای استان نیز قابل قیاس نیست.

افشاری با تاکید بر اینکه از دانشگاه های سطح شهرستان انتظار است وارد کار، کار آفرینی شده و طرح های خود را هر چه سریع تر اجرایی کنند خاطرنشان کرد: وقت ایده پردازی گذشته و باید ایده ها به منصه ظهور و عمل برسند چرا که فلسفه ایجاد اکثریت دانشگاههای این شهرستان مربوط به کار آفرینی بوده و باید به این مباحث بیش از هر زمانی توجه کنند.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس شهرستان اظهار کرد: در سال گذشته ۶٢ مدرسه شهرستان اسدآباد با بخاری نفتی گرم می شدند که آمار این تعداد مدارس درحال حاضر به ۵ آموزشگاه کاهش داشته و بیش از ٩ برابر رشد به سمت مثبت در این راستا در شهرستان مشاهده می شود. رتبه آموزشی شهرستان اسدآباد در سالجاری از بین ١٩ ناحیه از رتبه ١٧ به ۶ ارتقاء یافته که همه این موفقیت ها به علت پیگیری و تلاش و همکاری ها است.

وی در ادامه یادآور شد: در یکسال گذشته موارد جرائم خشن به شدت در شهرستان کاهش داشته و در راس آن هیچ موردی از قتل وجود نداشته که در تاریخ استان و شهرستان بی نظیر است.

عکس خبر تزئینی است.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید