برپایی همایش شیرخوارگان حسینی / «این موج عظیم با هیچ قدرتی خاموش نمی‌شود»

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب امام حسین (ع) تا زمانی که مردمی باشند، هیچ موجی نمی‌تواند آن را خاموش کند، ادامه داد: این حضور پرشور مادران با فرزندانشان برای امثال ترامپ و تکفیری‌ها پیامی دارد و آن این است که ما تا آخرین قطره خون در صحنه هستیم و فرزندان‌مان را در راه آزادی و آزادگی می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، آیت الله کاظم صدیقی صبح جمعه (۳۱ شهریورماه) در همایش شیرخوارگان حسینی که با حضور مادران و فرزندان آنها در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام و با بیان اینکه در محرم و عاشورای امام حسین (ع) چند نکته قابل توجه وجود دارد، اظهار کرد: ما وظیفه داریم ماهیت نهضت امام حسین (ع) را همیشه شناسایی کنیم و به صورت یک کلاس فرازمانی و فرا مکانی از حادثه عاشورا درس بگیریم.

وی ادامه داد: رمز ماندگاری امام حسین (ع)، نور، شعاع و تاثیرگذاری عاشورا، محتوای نورانی عاشورا، جاذبه بی‌نظیر عاشورا و مجموعه‌ای که این حادثه را آفریده همه قابل تامل و توجه است. آنچه در مسئله عاشورا محور این عظمت، جلال و شکوه است، شخصیت حضرت ابا عبدالله حسین (ع) است که رهبری و امامت عاشورا را بر عهده داشتند. چون امامی بودند که ضمام انقلاب را در دست داشتند و با اکسیر وجودی خود نفوس مستعده را جذب کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: آن روزی که در کربلا جمعی حاضر شدند، حدود ۷۲ نفر مرد و حدود ۸۰ زن و کودک بودند. از نظر ظاهر اندک به نظر می‌آمدند ولی از نظر کیفیت بسیار بالا بودند. خیلی‌ انقلاب‌ها در عالم رخ داده است، گاهی زرق و برق نیز داشته است ولی اثری از آنها نمانده است.

او ادامه داد: حرکت امام حسین علیه السلام چون بر اساس وظیفه بود و امام برای تقرب و نزدیکی به خدا این حرکت را انجام داد، نور آن جهان را تحت تاثیر قرار داد. منشاء حضور عاشوراییان در کنار امام حسین (ع) عشق بود، نه رقابت در امور تجملاتی و دنیوی. آنها آمده بودند که از دنیا بگذرند نه دنیا را به دست بیاورند. آنجا که ایمان و عشق باشد زنجیرهای شهوت و اسارت‌های مادی از بین می‌رود و انسان آزاد و رها به آسمان پرواز می‌کند.

آیت الله صدیقی تاکید کرد: نکته سومی که در حرکت امام حسین (ع) وجود دارد، مردمی بودن آن است. این حرکت از طریق بخشنامه و فشار نبود بلکه به اختیار بود و گزینشی. اگر انقلاب ایران پیروز شد و دست آمریکا اکنون از کشور کوتاه است، منشا آن این بود که امام خمینی (ره) جانشین امام حسین (ع) بود و مردم خودشان بچه‌هایشان را به ۱۷ شهریور آوردند و تقدیم انقلاب کردند.

وی گفت: این عزاداری‌ها تا رنگ مردمی دارد و انتخاب مردم است، هیچ قدرتی نمی‌تواند این موج عظیم را خاموش کند ولی اگر در قالب اداری رفت، این قوام را ندارد. اکنون در هفته دفاع مقدس هستیم. ملت ما هشت سال در برابر شرق و غرب جنگیدند و اکنون نیز در برابر این گرگهای استکباری یعنی اسراییلی‌ها و تکفیری‌ها می‌ایستند و ما اکنون در منطقه بهترین امنیت را داریم چراکه مردم خودشان مدافع ولایت و امامت هستند و خودشان را در کشتی نجات امام حسین (ع) می‌بینند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: خداوند در قرآن کریم آورده است که برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد. ما اگر می‌خواهیم به هدفمان برسیم باید از دلبستگی‌هایمان بگذریم. آنهایی که در کربلا بودند، همگی اهل گذشت و فداکاری بودند و نسبت به یکدیگر تنگ‌نظری نداشتند. آنها عاشق خداوند بودند و اهل گذشت و فداکاری.

وی گفت: مادر حضرت مریم فرزندش را وقف نذر فرهنگی می‌کند تا در مسجد به عبادت بپردازد و خداوند به او می‌گوید که به اذن الهی فرزندی در دامن حضرت مریم پرورش پیدا می‌کند که مرده را زنده و بی جان را جان می‌دهد. اکنون نیز در دهه چهارم انقلاب مادران ما فرزندانی همچون شهید حججی‌ها را  تربیت می‌کند که در مقابل تکفیری‌ها و سلطه زور می‌ایستند.

ایت الله صدیقی افزود: شما مادران امروز با حجاب زینب گونه آمده‌اید که فرزندان خود را نذر قیام امام زمان (عج) کنید تا آنها در مقابل سلطه گران بایستند. این حضور شما یک پیامی برای ترامپ و تکفیری‌ها دارد و آن این است که ما تا آخرین قطره خون در صحنه ایستاده‌ایم و فرزندانمان را در راه آزادی و آزادگی می‌دهیم، حضرت علی اصغر (ع) شش ماهه بود اما تمام مجتهدین ما به ایشان توسل می‌کردند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید