موسیقی , درگذشت " />

نادر گلچین خواننده موسیقی سنتی درگذشت

تهران- ایرنا- «نادر گلچین» خواننده موسیقی سنتی ساعاتی پیش در بیمارستان گاندی تهران به دلیل بیماری ریوی در سن 81 سالگی درگذشت.
به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، گلچین از مدت ها پیش از بیماری ریوی رنج می برد که به دلیل تشدید این بیماری امروز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان گاندی درگذشت.
وی در سال 1315 در شهر رشت متولد شد. او پس از آمدن به تهران در سال 1339 با اداره هنرهای زیبا و وزارت فرهنگ و هنر همکاری کرد. و از سال 1350 تا 1362 در رادیو ایران فعالیت داشت.
گلچین از جمله خوانندگان صاحب سبک بود که بیشتر آثار او به سال‌های پیش از انقلاب بازمی‌گردد. از آثار او می‌توان به تصنیف مرغ سحر، ناوک مژگان، قصه شهر عشق، مسبب، من دیگه بچه نمیشم و آلبوم‌های گریز، نفس باد صبا، زلف بنفشه یاد کرد.
وی در طول فعالیت‌های هنری خود، بیش از 300 آواز و آهنگ اجرا کرد و در کنار کار خوانندگی، مدیر مسئول یک شرکت تکثیر نوار مجاز موسیقی نیز بود.
گلچین صدایی خاص با سوزی پنهانی و نیز پخته و پرورده داشت که با ساختار ارکستری هماهنگی زیادی دارد. او همچنین از تحریرهای شمرده و پخته آوازی برخوردار بود و سعی می‌کرد که محدوده صدایش را بشناسد و در همان محدوده از تمامی ظرفیت‌های صدایی اش بهره ببرد.
وی چهارم شهریور ۱۳۹۶ بر اثر تشدید بیماری قلبی ریوی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان گاندی بستری شد و در نهایت روز جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ به گفته فرزندش «نازنین گلچین»، به دلیل ایست قلبی درگذشت.
فراهنگ *9022**1368
خبرنگار:رقیه نوری *انتشار:خیراله شفیعی

نظر خود را ثبت کنید