سازمان ملل: ۲۰۰ میلیون دلار دیگر برای آوارگان روهینجا نیاز است

سازمان ملل اعلام کرد که بر اساس برآوردهای این سازمان حدود ۲۰۰ میلیون دلار دیگر به منظور کمک به آوارگان اقلیت مسلمان روهینجا که به طور انبوه از خشونت‌های میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند، احتیاج خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بنگلادش و سازمان‌های امداد رسان بین‌المللی شدیدا تلاش می‌کنند تا به حدود ۴۲۲ هزار آواره روهینجایی که از ۲۵ اوت تا حالا وارد بنگلادش شده‌اند کمک کنند. این در حالی است که بنگلادش قبل از آن نیز میزبان ۴۰۰ هزار آواره روهینجایی دیگر بود که در جریان خشونت‌های سال‌های قبل به این کشور فرار کردند.

رابرت دی. واتکینز، هماهنگ کننده سازمان ملل در بنگلادش در مصاحبه‌ای در شهر داکا به رویترز گفت: در حال حاضر ما به دنبال ۲۰۰ میلیون دلار دیگر هستیم.

او تاکید کرد: این البته یک رقم حدودی بر اساس برآوردهای مبتنی بر اطلاعاتی است که ما داریم. ما این تقاضاها را حسب نیازهای فوری مطرح می‌کنیم و در حال حاضر می‌دانیم که آنها حداقل قرار است شش ماه در اینجا بمانند.

واتکینز خاطرنشان کرد: موج آوارگان روهینجایی از ۲۵ اوت به بعد خیلی بزرگتر از موج آوارگانی بوده که در دهه ۱۹۹۰ به سبب پاکسازی قومی از سمت یوگسلاوی سابق مشاهده کردیم.

وی افزود: در اینجا وضعیت متفاوت است چون تعداد بسیار بیشتر از این تعداد انبوه مربوط به یک دوره زمانی کوتاه می‌شود.

او گفت که ورود آوارگان جنگی هنوز متوقف نشده و بنابراین سخت می‌توان گفت که برای چه تعدادی از آوارگان و برای چه مدتی باید برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایسنا از سوی دیگر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مقام‌های میانماری دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار از تدابیر دولت میانمار در راستای بهبود وضعیت در راخین استقبال کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید