دفاع مقدس96 , نمازجمعه , عهدشکنی امریکا " />

امام جمعه ایلام :

برجام دستاویز است، آمریکا دشمنی دیرین با انقلاب ایران دارد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مطالبی که رئیس جمهوری آمریکا در خصوص قرار داد برجام ادعا می کند دستاویز است، سردمداران این کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با ایران دشمنی کرده اند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار کرد: شورای امنیت ملی با توجه به عهدشکنی های مکرر آمریکا باید بیش از گذشته در برابر نقض عهد برجام و مواضع خصمانه آمریکا واکنش جدی نشان دهند.
وی با بیان اینکه آمریکا بعد از پیروزی انقلاب همواره در صدد ضربه زدن به نظام ایران اسلامی بوده و اکنون برجام را دستاویز قرار داده، افزود: اکنون مسئولان ایران اسلامی باید جوابی کوبنده و تو دهنی متقابل به رئیس جمهور آمریکا بدهند.
حجت الاسلام لطفی به توطئه شوم استقلال کردستان عراق و اقلیم اشاره کرد و گفت: این توطئه توسط مثلث آمریکا، اسرائیل و رژیم آل سعود و در پی شکست ائتلاف بین المللی حمله به داعش به سردمداری آمریکا و با هدف تفرقه در عراق و کشورهای منطقه و ایجاد پایگاه اسرائیلی در نزدیکی مرزهای ایران در حال طرح ریزی است.
وی به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزای حضرت اباعبدالله (ع) اشاره و اظهار کرد: پیروزی انقلاب، استمرار آن و پیروزی در برهه های حساس همچون جنگ تحمیلی برگرفته از مکتب عاشورا است.
خطیب نماز جمعه ایلام یادآور شد: دفاع مقدس زیباترین و ارزشمند ترین مقطع تاریخ ایران اسلامی و دفاع مظلومانه ملت ایران در برابر بلوک شرق و غرب و کشورهای مرتجع عرب با محوریت صدام و رژیم بعث بود.
لطفی با ذکر این نکته که جنگ ملت ایران را آبدیده و مقتدر کرد، گفت: نسل اول انقلاب با مدیریت و رهبری هوشمندانه امام راحل جنگ را به پیروزی رساند و اکنون نیز جوانان نسل سوم و چهارم با الگوگیری از رزمندگان دفاع مقدس و تاثیرپذیری از دستاوردهای جنگ تحمیلی برای دفاع از ارزش های دین مبین اسلام در جبهه های عراق، سوریه و لبنان در حال نبرد با دشمنان هستند.
وی افزود: دشمن مستکبر جنگ طلب با همه تسلیحات نظامی اگر به ایران حمله نمی کند به خاطر وجود رهبری الهی و با درایت و شجاع، وحدت و همبستگی مردم و دولت، بهره مندی از قوای مسلح غیور و همیشه آماده و داشتن قدرت نظامی و دستاوردها و آثار غنی جنگ تحمیلی مانع محکم حمله نظامی به ایران اسلامی است.
وی با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی با ایام محرم و دفاع مقدس تاکید کرد: باید فضای این اماکن مهم آموزشی فرهنگی بر محوریت دفاع مقدس و مکتب عاشورا مدیریت شود تا دانش آموختگان این مراکز هیچگاه از این فرهنگ غنی جدا و بیگانه نشوند.
امام جمعه ایلام از هیات های مذهبی و به ویژه مداحان خواست در آئین های عزاداری خود جوانب ادب و احترام به ساحت شهیدان عظیم الشان کربلا را رعایت کرده و در انتخاب و بازگویی مداحی ها و اشعار خود دقت نظر بیشتری داشته باشند.
نماز جمعه نمازگزاران همچنین همزمان با سراسر کشور به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر و نیز محکوم کردن سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل مسیر مصلی تا میدان مادر شهر ایلام را راهپیمایی کردند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034

نظر خود را ثبت کنید