امام جمعه ارومیه:

رزمندگان درهشت سال دفاع مقدس امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دادند

امام جمعه ارومیه گفت: فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش نشود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «سیدمهدی قریشی» در خطبه‌های نماز جمعه افزود: مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود بنابراین ماه محرم بهترین زمان برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان این‌که متأسفانه اغلب مردم در رابطه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر سهل‌انگاری می‌کنند، این در حالی است که این موضوع از واجبات مسلم دین اسلام است، افزود: با فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم باید به گونه‌ای عمل کرد که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تسری یابد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی فلسفه برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین(ع)را زنده نگه داشتن یاد و هدف قیام آن حضرت دانست و گفت: هدف از برگزاری عزاداری‌ حسینی زنده‌ کردن دین مبین اسلام است و باید در این مراسم از شعار  و نوحه‌های انقلابی استفاده شود.

وی با بیان این‌که روایات متعددی در رابطه با گریه و زاری، عزاداری و برپا کردن مراسم عزای حسینی وجود دارد بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم عزاداری حسینی تأکید کرد و افزود: در سایه عزاداری و توسل به اباعبدالله الحسین(ع) معارف دینی بیش از پیش تبیین می‌شود.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر این‌که در مراسم عزای حسینی از وجود دین‌شناسان و علما  استفاده شود، افزود: مجالس را حسینی و با شور و شعور برگزار کنیم و مسئولان هیئت‌های عزاداری و هیئت امنای مساجد  به این نکته توجه داشته باشند، منبر در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) رسالت مهم انتقال معارف و اهداف قیام عبرت‌های عاشورا را بر دوش بکشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان این‌که حرمت ماه محرم حفظ و باید تفکر حسینی در جامعه حاکم شود، افزود: به هیچ عنوان در مراسم ماه محرم اختلافات بین مذاهب مطرح نشود، چون بجای تفرقه به وحدت میان مذاهب در شرایط فعلی نیازمندیم.

وی با تبریک سالروز هفته دفاع مقدس افزود: ایثارگران، آزادگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس در نتیجه عمل به آیات قرآن و الگوپذیری از قیام امام حسین(ع) جان و سلامتی خود را برای دفاع از اسلام و میهن فدا کردند تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به اسلام ناب محمدی وارد نشود.

قریشی با اشاره به نطق گانگستری ترامپ در سازمان ملل و این‌که شعارهای عوام‌فریبانه ترامپ چیزی جز نمایان کردن چهره سفاک و ددمنش وی نیست، یادآور شد: ترامپ به جای یاغی معرفی کردن ایران به عملکرد و تاریخ ایران و کشور خود نگاهی بیندازد.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید