دولت , ظریف , سازمان ملل " />

تداوم رایزنی های دیپلماتیک ایران در حاشیه نشست سالیانه سازمان ملل

ظریف: مذاکره با آمریکا بی فایده است

تهران- ایرنا- وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به سیاست دولت آمریکا درباره برجام گفت: سیاست دولت کنونی آمریکا در قبال برجام این پیام را به جهان می دهد که مذاکره با آمریکا بی فایده است.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در دیدار «تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن که امروز (جمعه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام شد، درباره ابعاد مختلف روابط دو جانبه، بویژه همکاری های بانکی، سرمایه گذاری، انرژی، علمی و دانشگاهی و مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه برجام مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
ظریف با اشاره به بحران شبه جزیره کره اظهار داشت: ما هرگونه تولید، آزمایش و توسعه سلاح هسته ای را مردود می دانیم.‌ درایت ژاپن و دیگر کشورهای منطقه و جهان می تواند از یک بحران بزرگ جلوگیری کند.
وی افزود: سیاست دولت کنونی آمریکا در قبال برجام این پیام را به جهان می دهد که مذاکره با آمریکا بی فایده است.
وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت میانمار را یادآور شد و خواستار کمک ژاپن به عنوان کشور مهم منطقه برای بهبود وضعیت مسلمان این کشور شد.
تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار گفت: ایران کشوری مهم و ریشه دار در جهان است. ژاپن از برجام حمایت می کند و به همه کشورها اهمیت آن را گوشزد کرده است.
وی همچنین ضمن مخالفت با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: برای ژاپن اتحاد و یکپارچگی عراق اهمیت دارد.
مسایل حوزه خلیج فارس و بحران یمن و دیپلماسی منطقه ای ژاپن در این حوزه از دیگر محورهای تبادل نظر این دو مقام بود.

** دیدار وزیران خارجه ایران و مالزی
همچنین وزیر امورخارجه کشورمان با «عنیفه امان» وزیر خارجه مالزی دیدار کرد و در این دیدار ابعاد مختلف روابط دو جانبه، همکاری های دو کشور در سازمان های بین المللی، بویژه سازمان همکاری اسلامی، مسائل منطقه ای و جهان اسلام بویژه اوضاع وخیم مردم یمن، میانمار، بحران سوریه و لزوم اتحاد جهان اسلام و حل و فصل اختلافات در فضایی صمیمانه و برادرانه از محورهای گفتگوهای دو جانبه بود.

**دیدار ظریف با ولید معلم
وزیران امور خارجه ایران و سوریه نیز در نیویورک دیدار و گفت وگو کردند؛ ظریف و ولیدمعلم در این دیدار درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در مبارزه علیه تروریسم و دیگر مسائل مورد علاقه تبادل نظر کردند.

**دیدار ظریف با دادستان دیوان کیفری بین المللی
همچنین خانم بن سودا دادستان دیوان کیفری بین المللی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محمد جواد ظریف دیدار و گفت وگو کرد.
سیام**9103**2025
تنظیم: حمید شهریاری**انتشار: لیلا جودی

نظر خود را ثبت کنید