مصر به عنوان رئیس گروه 77 برای سال 2018 انتخاب شد

مصر روز جمعه در چهل و یکمین نشست سالانه وزیران کشورهای عضو گروه 77، به عنوان رئیس این گروه برای سال 2018 میلادی انتخاب شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری «الفجر»، سامح شکری وزیر خارجه مصر در این نشست، از اکوادور به دلیل تلاش برای ارتقای این گروه در مدت ریاستش تشکر کرد و گفت: این روزها اقتصاد جهانی در حال گذر از مرحله بسیار حساسی است و در این مرحله چالش های اقتصادی، اجتماعی بی سابقه ای وجود دارد که این ضرورت گفت و گو و همکاری کشورهای عضو این گروه را افزایش می دهد.

گروه 77 در سال 1964 میلادی، توسط 77 کشور در حال توسعه در شهر ژنو سوئیس تأسیس شد. مقر این سازمان در نیویورک آمریکا واقع شده‌است.

نخستین اجلاس سطح وزیران این گروه در سال 1967 در الجزیره پایتخت الجزایر برگزار شد که منشور در این اجلاس تدوین شد. اکنون 132 کشور و از جمله جمهوری اسلامی ایران در گروه 77 عضویت دارند اما با همان نام اولیه شناخته می‌شود.

این سازمان محملی برای بیان و ارتقای منافع جمعی کشورهای در حال توسعه و افزایش قدرت مذاکره این کشورها در سازمان ملل متحد در زمینه مسائل اقتصادی و امکانی برای افزایش همکاری فنی و اقتصادی میان کشورهای مزبور است.

نظر خود را ثبت کنید