بررسی زمین گردشگری ژوراسیک ایران در یک رویداد علمی

نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار با حضور محققان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به‌ منظور افزایش سطح همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری در کشور از سوی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اولین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار در روزهای 12 و 13 مهرماه جاری برگزار خواهد شد.

در این کنگره در خصوص موضوعاتی چون چینه‌شناسی و دیرینه‌شناسی نهشته‌های ژوراسیک، رسوب‌شناسی و محیط رسوبی واحدهای منسوب به ژوراسیک، زمین‌ساخت صفحه‌ای و ژئودینامیک حاکم بر پوسته ایران و کشورهای همجوار در زمان ژوراسیک، زمین‌شناسی اقتصادی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار، پترولوژی و ماگماتیسم در دوره ژوراسیک ایران و منطقه و جلوه‌های زمین گردشگری (ژئوتوریسم) ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار بحث و تبادل نظر می‌شود.

به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی گواهی مورد تایید کنگره، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تعلق خواهد گرفت و گواهی شرکت در کارگاه دوم به صورت مشترک با دانشگاه ناپولی ایتالیا صادر می‌شود.

نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار موفق به اخذ مجوز برگزاری و اعتبار از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)  شده است.

طاهره جعفری، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این کنگره بتوان سند و نقشه راه پژوهش‌های فرارو را ترسیم و با سازماندهی هر چه بیشتر پژوهشگران، زمینه مبادلات علمی در داخل و خارج از کشور را فراهم کرد.

وی از حضور پژوهشگرانی از سایر کشورها در این کنگره خبر داد و یادآور شد: استادانی از کشورهای اروپایی چون آلمان، فرانسه و ایتالیا در این کنگره یافته‌های خود را ارائه خواهند کرد.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌ شرق، با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات علمی در حوزه علوم ‌زمین به خصوص دوره ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار افزود: نمایندگی منطقه شمال شرق سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی با همکاری دیگر نهادها در استان خراسان رضوی در پی ارتقای ظرفیت‌های علمی پژوهشی بین مراکز دانشگاهی ایران و کشورهای همسایه است.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی ژوراسیک ایران و کشورهای هم‌جوار خاطرنشان کرد: پس از چند دهه بررسی‌های گسترده زمین‌شناسی و با توسعه تحصیلات تکمیلی اکنون ضرورت تعمیق هر چه بیشتر این مطالعات و توجه به کیفیت بررسی‌های زمین‌شناسی ضروری است تا با برگزاری کنفرانس‌های موضوعی ضمن اطلاع از آخرین دستاوردهای اندیشمندان علوم‌زمین و سازماندهی محققان در راستای نیاز کشور، خود را با کنگره‌های جهانی نیز هماهنگ کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید