ضمن متهم کردن آمریکا به کوتاهی در جنگ علیه تروریسم؛

لاوروف در دیدار با المعلم: کارشکنی‌های آمریکا در جنگ علیه تروریسم در سوریه بی‌پاسخ نمی‌ماند

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که این کشور به آمریکا ابلاغ کرده کارشکنی آمریکا در عملیات علیه تروریسم در سوریه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: ما از اینکه فرصتی پیش آماده تا درباره هماهنگی درخصوص حل و فصل سوریه، مبارزه با تروریسم و ازسرگیری مذاکرات ملی صحبت کنیم، خرسندیم.

وی افزود: من اطمینان دارم که موفقیت‌های ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه به ویژه در دیرالزور و مناطق دیگر نقشی سرنوشت ساز در جنگ با داعش دارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما مذاکرات دوره‌ای را با آمریکایی‌ها و وزارت خارجه و وزارت دفاع برگزار کرده و برای آن‌ها توضیح دادیم که کارشکنی آمریکا در عملیات ما علیه تروریسم در سوریه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

لاوروف مکانیسم تحقیقات مشترک درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه را به جانبداری از کشورهایی متهم کرد که عضو این مکانیسم هستند و گروهی هستند که با دولت سوریه مخالفند در نتیجه نمی‌توان به شفاف بودن گزارش‌های این تیم اطمینان کرد.

وی گفت: روسیه به سازمان ملل ابلاغ کرده که دولت سوریه فورا آماده استقبال از کارشناسان در پایگاه الشعیرات و تمامی اماکنی است که با این تحقیقات در ارتباط هستند اما آن‌ها فورا رد کردند.

لاوروف آمریکا را به کوتاهی و عدم جدیت در جنگ علیه تروریسم متهم کرد و از واشنگتن خواست در این راستا به هماهنگی بپردازد.

وی گفت: باید تمامی نیروهایی که به صورت غیرقانونی در سوریه هستند فورا بعد از پایان عملیات علیه تروریسم از این کشور عقب نشینی کنند.

لاوروف تأکید کرد: طرف‌هایی که از سوی دمشق به این کشور دعوت شده‌اند، خود دولت سوریه درباره مسئله ماندن آن‌ها تصمیم خواهد گرفت.

وی گفت: جایز نیست اجازه تجزیه سوریه را بدهیم چراکه این مسئله به رخدادهای نامناسب در خاورمیانه منجر خواهد شد.

لاوروف تأکید کرد: مناطق کاهش تنش در سوریه یک اقدام موقتی است.

ولید معلم نیز گفت: آیا باید به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می‌کند، جواب بدهم؟! احمقانه است که پاسخ بدهم.

معلم واشنگتن را به تلاش برای کارشنی در مذاکرات آستانه از طریق دادن دستورات به مزدورانش مثل جبهه النصره برای ممانعت از حل بحران متهم کرد و گفت: همکاری روسیه و سوریه ثمره خود را داده است و مردم سوریه شاهد فصل آخر بحران هستند.

ترامپ سه شنبه گذشته در سخنرانی‌اش در نیویورک بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را "مجرم" خواند.

آمریکا، مقامات سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می‌کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید