واردات نفت اسار هند از ایران کاهش یافت

  • تاریخ انتشار : 1396/7/1 ساعت : 11:34 - 6 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : انرژی
طبق آمار نفتکش‌ها و منابع تجاری، واردات نفت پالایشگاه خصوصی هندی "اسار اویل" از ایران در اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان سه چهارم کاهش یافت و در مقابل، خریدش از ونزوئلا افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، غول نفتی روسی روس‌نفت و شرکایش از جمله شرکت ترافیگورا و صندوق روسی یو سی پی قرارداد ۱۲.۹ میلیارد دلاری برای خرید ۹۸.۳ درصد سهم در شرکت اسار اویل را ماه گذشته نهایی کردند.

رویترز سال گذشته گزارش کرده بود که روس‌نفت که در دارایی‌های بالادستی ونزوئلا سهم دارد و با شرکت دولتی PDVSA قرارداد خرید نفت دارد، قصد دارد نفت ونزوئلا را به پالایشگاه وادینار با ظرفیت پالایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز در غرب هند عرضه کند.

بر اساس گزارش رویترز، اسار در ماه اوت ۶۰ هزار و ۸۰۰ بشکه نفت از ایران وارد کرد که حدود ۶۰ درصد نسبت به ژوئیه کاهش داشت. در مقابل واردات نفتش از ونزوئلا بیش از دو برابر شد و از ۶۳ هزار بشکه در روز در ژوئیه و حدود ۶۷ هزار بشکه در روز در اوت سال گذشته، به حدود ۱۷۲ هزار بشکه در روز در اوت رسید.

طبق آمار، این پالایشگاه در هشت ماه نخست امسال ۱۸  درصد نفت کمتری از ایران خریداری کرد که به حدود ۱۴۰ هزار بشکه در روز بالغ شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید