کولیوند عنوان کرد

نجات 16 هزار نفر از مرگ حتمی با اورژانس هوایی/آماده باش اورژانس برای دهه اول محرم

  • تاریخ انتشار : 1396/7/1 ساعت : 12:06 - 6 سال قبل
  • از گروه : اجتماعی
  • زیرگروه : سلامت
سرپرست اورژانس کشور گفت: اورژانس هوایی تا کنون 16 هزار نفر را از مرگ حتمی نجات داده است.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس اورژانس در مورد فرهنگسازی در زمینه پیشگیری اظهار کرد: ما باید از ظرفیت مدارس در راستای فرهنگسازی و بالا بردن آگاهی در زمینه پیشگیری بهره کافی را ببریم. این کار می‌تواند به صورت واحد درسی مدیریت بحران و یا مدیریت رفتاری در مدارس تدریس شود تا مهارت دانش آموزان را بالا ببرد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور در ادامه عنوان کرد: هر چقدر ما در زمینه پیشگیری کار کنیم خدمات بهتری را در ماموریت‌ها ارائه خواهیم کرد.

کولیوند اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت اورژانس هوایی کشور به 33 پایگاه رسیده و بالغ بر 16 هزار نفر از این طریق از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به حضور موتورلانس‌ها در تهران عنوان کرد: این طرح در تهران انجام شد و در حال حاضر بالغ بر 250 موتورآمبولانس فعالیت می‌کنند که زمان رسیدن به صحنه را کاهش داده‌اند. مسئله زمان در حوادث بسیار اهمیت دارد و حساس است که باید آن را مد نظر قرار دهیم.

 10 هزار نفر کمبود پرسنل داریم

سرپرست سازمان اورژانس کشور در مورد نیاز پرسنلی اورژانس گفت: ما نزدیک به 10 هزار نفر کمبود پرسنل داریم که امیدواریم با کمک دولت و مجلس بتوانیم آن را جبران کنیم. به هر حال اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی یک تکلیف حاکمیتی هستند و باید در زمینه تامین نیرو و آموزش مستمر آنها فعالیت کنیم.

کولیوند در مورد فعالیت‌های آموزشی اوژانس گفت: ما مربیان مدارس را آموزش می‌دهیم و همچنین فعالیت در حوزه‌ها را هم آغاز کرده‌ایم و به زودی مراسم گردهمایی آموزش طلاب را هم خواهیم داشت. در زمینه آموزش همگانی هم رسانه‌ها می‌توانند کمک زیادی به ما بکنند و از این ظرفیت در کنار آموزش در مدارس و بخش‌های دیگر استفاده می‌کنیم و از ظرفیت فضای مجازی نیز در این رابطه بهره می‌بریم. خوشبختانه کارهای مربوط به آموزش همگانی و کارکنان اورژانس نیز به خوبی پیش می‌رود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه عوامل اورژانس به مناسبت دهه محرم در آماده باش هستند، گفت: با توجه به ایام سوگواری ما در آماده باش هستیم تا به هیات‌ها و دسته‌ها خدمات لازم را ارائه کنیم. همچنین برنامه ریزی کاملی برای اربعین داریم که جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید