شهردار تهران زنگ شهدای دانش‌آموز را نواخت

نجفی: شهیدان دانش‌آموز ایران را از حمله دشمنان حفظ کردند

پیش از ظهر امروز (شنبه)، زنگ دانش‌آموز شهید توسط شهردار تهران و جمعی از مسوولان شهری در بهشت زهرا (س) نواخته شد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در مراسم هفتمین زنگ دانش‌آموز شهید در بهشت زهرا(س) گفت: افتخار می‌کنم که در جمع شما دانش‌آموزان و خانواده شهدای انقلاب و مسوولان شهر تهران حضور دارم. جمعی که برای بزرگداشت شهدای دانش‌آموز تشکیل شده است.

وی افزود: امروز نخستین روز مهرماه است. امسال شور و هیجان آغاز تحصیلی با شور و شعور محرم همراه شده است لذا باید این تقارن را به فال نیک گرفت و برای گسترش شور و شعور حسینی از آن بهره گرفت.

شهردار تهران ادامه داد: امسال آغاز سال تحصیلی با نسیم عاشورا و محرم همراه شده، لذا باید با استفاده از این فرصت سال تحصیلی جدید را به سال حسینی تبدیل کنیم و آموزه‌های این آموزگار بزرگ شهامت و شهادت و آزادی و عدالت را آویزه گوشمان کنیم.

نجفی با تاکید بر اینکه بیش از هرچیز شهدا آنچه را که در مکتب امام حسین (ع) آموخته بودند به منصه ظهور گذاشتند، ادامه داد: ما هم باید این درس ظلم‌ستیزی را از اباعبدالله الحسین (ع) و شاگردان سخت‌کوش او و دانش‌آموزان شهید بیاموزیم و به کار بگیریم.

وی افزود: در پرتوی شور و شعور حسینی در نخستین روزهای سال تحصیلی هیجان ایجاد شده که امیدوارم تا انتهای سال تداوم و استمرار پیدا کند. ارزنده‌ترین سرمایه‌های این ملت شما دانش‌آموزان هستید. بی‌تردید اینکه شما را آینده‌سازان ایران اسلامی لقب داده‌اند واقعیت دارد. شما قادر خواهید بود با تلاش و کوشش و ایمان و اعتقاد بزرگترین سنگرهای پیشرفت را فتح کنید کما اینکه شهیدان دانش‌آموز چنین کردند.

شهردار تهران تاکید کرد: شهیدان دانش‌آموز موفق شدند ایران را از حمله دشمنان حفظ کنند شما هم می‌توانید موفق شوید و جمهوری اسلامی را به قله‌های پیشرفت برسانید. در کنار تلاش برای کسب معرفت و علم‌آموزی باید تلاش کنید شخصیتی مورد علاقه امام حسین (ع) را کسب کنید و در این راه باید ارزش‌ها و اخلاق اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

نجفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش دانش‌آموزان برای کسب معرفت و علم‌آموزی اشاره کرد و افزود: در کلانشهری مانند تهران با 9 میلیون جمعیت بدون رعایت اخلاق شهروندی، آسایش و آرامش شهروندان حاکم نخواهد شد. برای تحقق این مهم همه ما مسوولیت داریم و این مسوولیت شامل شما دانش‌آموزان نیز می‌شود. خودتان را به نحوی تربیت کنید که پایبندی شما به اخلاق اسلامی روز به روز افزایش پیدا کند و در عین حال بر روی محیط زندگی، اطرافیان و هم شاگردی‌های خودتان تاثیر بگذارید. یکی از مسوولیت‌های شما به عنوان شهروندان شایسته تهرانی باید این باشد که در کنار تلاش برای کسب معرفت و علم، تلاش مضاعفی برای اصول اخلاق شهروندی در شهرتان انجام دهید.

شهردار تهران تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هرچیز تحت تاثیر مکتب امام حسین (ع) است. در جنگ تحمیلی نیز آنچه که شور شهادت را در رزمندگان ما زنده نگه داشت همین مکتب حسینی بود.

نجفی ادامه داد: امروز هم شهدای مدافع حرم همانند شهید حججی همه شاگردان واقعی مکتب امام حسین (ع) هستند. شاگردانی که شهادت را پذیرفتند و آن را در آغوش گرفته‌اند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که همه ما توفیق داشته باشیم از آموزه‌های ابا عبدالله الحسین (ع) به نحو احسن بهره بگیریم. امیدواریم خداوند ما را رهرو یار امام حسین (ع) و یاران با وفایش قرار دهد و توفیق دهد خدمتگذاری شایسته، برای خانواده شهدا و عموم مردم باشیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید