با حکم رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی

سرپرست جدیدِ پژوهشکده باستان‌شناسی معرفی شد

با بازنشسته شدن حمیده چوبک، رئیس پژوهشکده‌ی باستان‌شناسیِ پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، «بهروز عمرانی» سرپرست این پژوهشکده شد.

به گزارش ایسنا، حمیده چوبک که از ۲۸ دی ۹۲ به عنوان رئیس پژوهشکده باستان شناسی انتخاب شده بود، روز چهارشنبه (پنجم مهر) بازنشسته شد و  با حکم رئیس پژوهشگاه، بهروز عمرانی با حفظ سمتِ معاونت پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی، به عنوان سرپرست پژوهشکده باستان‌شناسی معرفی شد.

در بخشی از حکم سرپرست جدید پژوهشکده باستان شناسی آمده است: «امید است جنابعالی با تشریک مساعی سایر معاونت‌ها و پژوهشگران پژوهشکده باستان شناسی در راستای تحقق شرح وظایف مصوب و سند راهبردی پژوهشگاه و دیگر اسناد بالادستی، در انجام وظایف اهتمام ورزیده، موفقیت شما را از خداوند متعال مسالت می‌کنم.»

بهروز عمرانی متولد ۱۳۴۵، سال ۱۳۸۴ در مقطع دکتری باستان‌شناسی گرایش دوره تاریخی فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۳۷۰ در سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی جذب شد. او از سال ۱۳۷۴ به عنوان معاون پژوهش این سازمان انتخاب و تا سال ۱۳۷۶ در این حوزه فعالیت داشت.

عمرانی از سال ۱۳۷۷ تا سال ۱۳۸۳ مدیر کل استان آذربایجان غربی انتخاب شد و سرپرست جدید پژوهشکده باستان شناسی بار دیگر از سال ۱۳۸۳ تا پایان سال ۱۳۹۱ به عنوان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در استان آذربایجان شرقی مشغول بکار شد.

وی همچنین در دوران فعالیت سازمانی در پروژه‌های ثبت جهانی کلیساهای آذربایجان در سال ۱۳۸۷، ثبت جهانی بازار تبریز در سال ۱۳۸۹ و نیز در مرمت آثار تاریخی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی مشارکت داشته و به عنوان یکی از اعضاء مرمت و احیاء بازار تبریز در مراسم انتخاب بازار تبریز بعنوان برنده جایزه معماری آقاخان در سال ۲۰۱۳ شرکت داشت.

او از خرداد امسال نیز با حکم رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به معاونت پژوهشی این پژوهشگاه منصوب شد ه بود.

به گزارش ایسنا، حمیده چوبک، که در سال ۱۳۳۱ در بوشهر به دنیا آمد، در رشته باستان شناسی مشغول تحصیل شد و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد باستان شناسی را در دانشگاه تهران با دفاع از رساله « افکارشناسی سفالینه‌های اسلامی» به پایان رساند او دکتری خود رادر رشته باستان‌شناسی گرایش اسلامی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت،استاد راهنمای حمیده چوبک در تدوین رساله فوق لیسانس سیمین دانشور بود.

وی در فاصله سال های ۵۴ تا ۷۷ کارشناس باستان شناسی مرکز باستان شناسی، موزه‌دار موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران، موزه‌دار مجموعه کاخ موزه‌های ایران، کارشناس باستان‌شناسی مرکز میراث فرهنگی استان تهران، عضو علمی پژوهشکده باستان شناسی، گروه اسلامی بود. او در کاوش‌های ری باستان، تپه حصار، قلعه پرتقالی‌های جزیره هرمز، ربع رشیدی تبریز، دره‌شهر ایلام، جازموریان کرمان، تپه میل ورامین، شهر قدیم کیش،  مدیر پروژه آثار فرهنگی - تاریخی الموت و به عنوان مسوول هیات ایرانی در پروژه مشترک با کشور ایتالیا در مسجد جامع اصفهان شرکت داشته است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید