بنیانگذار شرکت بلک واتر کاندیدای سنای آمریکا می‌شود

اریک پرینس، بنیانگذار شرکت امنیتی بدنام بلک واتر قصد دارد کاندیدای نمایندگی مجلس سنای آمریکا شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از نیویورک تایمز، منابع خبری به نیویورک تایمز گفتند که اریک پرینس، مدیرعامل سابق شرکت نظامی خصوصی بلک واتر در حال بررسی کاندیداتوری مقدماتی از جانب حزب جمهوری‌خواه در ایالت وایومینگ علیه جان باراسو، یک عضو برجسته در میان رهبران جمهوری‌خواه سنای آمریکا است.

گزارش شده که استفن بنن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید و مدیر وب‌سایت بریتبارت از پرینس خواسته تا سال آینده میلادی کاندیدای کرسی مجلس سنای آمریکا شود.

بنن در ابتدا از حامیان پر و پا قرص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بود اما چندی پیش به دنبال بالا گرفتن اختلاف میان او با دولت ترامپ این دولت را ترک کرد.

او قصد دارد اقدامات جداگانه‌ای را با حمایت مالی رابرت مرسر، میلیاردر نیویورکی علیه تشکیلات فعلی حزب جمهوری‌خواه انجام دهد.

گزارش شد که در یک هفته گذشته پرینس به وایومینگ سفر کرد تا امکان اقامت خود در آنجا را بررسی کند.

باراسو در حال حاضر نماینده مورد حمایت میچ‌ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا و چندین کمیته ارشد سیاسی این حزب است.

با این حال گفته شده که مرسر تاکنون توانسته با پولش اقدامات موثری علیه تشکیلات حاکم بر حزب جمهوری‌خواه آمریکا صورت دهد.

اگرچه به نظر می‌رسد پرینس می‌تواند کاندیدای شورشی مناسبی برای مبارزه با تشکیلات سیاسی جمهوری‌خواهان باشد اما او عملا یکی از بزرگترین نافعان این تشکیلات بوده است.

او در سال 1990 شرکت امنیتی خصوصی بلک واتر را بنیان گذاشت و این شرکت طی چند سال تبدیل به یک امپراطوری خصوصی نیروهای مزدور و شبه‌نظامی شد.

این شرکت از 1997 تا 2010 دو میلیارد دلار قراردادهای امنیتی دولتی به دست آورد و چندین بار اسمش را عوض کرده و آخرین بار تحت عنوان شرکت آکادمی شناخته شده بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید