امام جمعه موقت بیرجند:

رشد اقتصادی کشور نیازمند مدیریت توانمند انقلابی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ضعف مدیریت در حوز ه اقتصادی تنها با مدیریت توانمند انقلابی در بخش اقتصادی ارائه نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «محمد مختاری» امروز(21 مهرماه) در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: خداوند انسان را داری اختیار آفریده اما انبیاء و کتاب‌های الهی را فرستاده تا راه درست و حق را انتخاب کنیم.

وی با تأکید بر این‌که مشکلات ناشی از بداخلاقی و بی‌توجهی و سوء مدیریتی را نباید خواست خدا بدانیم، افزود: خداوند به ما قدرت اختیار داده اما به ظلم و بی‌برنامگی و بی‌نظمی و بی‌تدبیری راضی نیست و خدا هرگز راضی نیست با انتخاب‌های بد خود را گرفتار کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: اگر دنیای غرب از لحاظ علمی و صنعتی از ما جلو افتاده نتیجه نظم و برنامه‌ریزی آنان است، بنابراین اگر ما نیز با کوشش همان اسباب را فراهم و انتخاب درست کنیم نتایج خوب خواهیم برد و تعالی و پیشرفت مادی و معنوی می‌کنیم.

مختاری با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف نظامی، هوا و فضا، پزشکی و موشکی با تلاش جوانان مومن و دانشمند و عنایت خداوند پیشرفت‌های بسیاری کرده است، ادامه داد: این پیشرفت‌ها دشمنان را عصبانی کرده و مبادا اختیار خود را در پیشرفت و تعالی جامعه نادیده بگیریم.

وی با اشاره به این‌که باید با کوشش بر خداوند توکل کنیم تا زحمات ما را خدا به نتیجه برساند، ادامه داد: کشور در بخش‌های مختلف رشد داشته اما متأسفانه در چهار دهه پس از انقلاب در بخش اقتصادی ضعیف عمل کردیم در حالی که امام راحل و مقام معظم رهبری پیوسته به این امر مهم تأکید کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر این‌که در زمینه اقتصادی ضعف مدیریتی داریم، افزود: در این مدت مدیریت توانمند انقلابی در بخش اقتصادی ارائه نکرده‌ایم.

مختاری اضافه کرد: دولت متولی اقتصاد کشور است و باید مسائل معیشتی مردم را تأمین کند و این مهم نیازمند دولت جهادی است که همه توان خود را توانمندی و ظرفیت‌های داخلی بگذارد.

وی با بیان این‌که نتوانسته‌ایم در این سال‌ها ضعف اقتصادی را برطرف کنیم و تحریم‌ها مردم را تحت فشار قرار داد، افزود: اگر در این مدت مدیریت انقلابی و جهادی داشتیم تحریم‌ها نمی‌توانست بر مردم فشار وارد کرده و دشمنان را گستاخ کند.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: امروز اتحاد خوبی میان نیروهای انقلاب از جناح‌های مختلف شکل گرفته است و همه به این نتیجه رسیدند که امریکا قابل اعتماد نبوده و تکیه بر دشمن شایسته نیست.

مختاری افزود: دشمنان سرگردان هستند و به جان هم افتادند البته بخشی از این جنگ زرگری و صوری است اما بخشی از آن نشان‌دهنده سردرگمی دشمنان است.

وی با اشاره به این‌که با تکیه و چشم انتظار دیگران بودن راه به جایی نمی بریم، تصریح کرد: باید با درایت و تدبیر خودمان کشور را بسازیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید توجه کنیم که برخی مشکلات ناشی از سوءمدیریت‌ها و انتخاب‌های نادرست است.

مختاری با اشاره به جریان غائله استقلال کردستان عراق، گفت: صلاح در این است که کردستان عراق در کنار دولت مرکزی بماند و تحت سخنان امریکا و اسرائیل نباشند،چون اسرائیل می‌خواهد در قلب کشورهای اسلامی و مقاومت لانه بسازد و دولت ایران و عراق و کشورهای دیگر اجازه نمی‌دهند که اسرائیل چنین فتنه‌ای در منطقه به پا کند.

وی تصریح کرد: برای حفظ اسلام باید در کنار هم باشیم و اختلافات را با گفتگوی منطقی برطرف کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که حافظ شیرازی یکی از شاعران بزرگ و از تربیت‌شدگان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) است، ادامه داد: باید افتخار کنیم که مکتب اسلام چنین ظرفیتی دارد که شعرای بزرگی را پرورش داده است و گرامیداشت حافظ گرامیداشت معارف قرآن و اهل بیت(ع) است.

مختاری با اشاره به روز کاهش اثرات بلایای طبیعی و استاندارد، یادآور شد: بخشی از مشکلات کشور به قصور و تقصیرهای ما برمی‌گردد و باید استاندارد در همه بخش‌ها رعایت شود تا ضرر و زیان‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید