استاندار گیلان: برق 40 هزار خانوار وصل شده است

  • تاریخ انتشار : 1395/11/15 ساعت : 15:47 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: برق 40 هزار خانوار استان که به دلیل مشکلات ناشی از بارش برف سنگین قطع شده بود، وصل شده است.
محمدعلی نجفی روز جمعه پس از بازدید از شرکت توزیع برق گیلان در رشت در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: طی چهارشنبه شب تا دیروز، بر اثر بارش برف سنگین در استان، برق 76 هزار خانوار قطع شده بود که تا زمان حاضر، با تلاش اکیپ های امدادی، برق 40 هزار خانوار وصل شده و 36 هزار خانوار باقی مانده است.
وی سنگینی بارش ها ، رطوبت بالای برف و فرسوده بودن کابل ها را از جمله دلایل بوجود آمدن مشکل قطعی برق ذکر و اضافه کرد: همه نهادهای خدمات رسان در حال تلاش برای بازگرداندن وضعیت به حالت عادی هستند.
استاندار گیلان به گفت وگوی تلفنی شب گذشته خود با وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: نگرانی ها در استان از قطعی های برق به وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر منتقل شد و آنها نیز دستورهای لازم برای رفع نگرانی ها را دادند و مردم اطمینان داشته باشند که غفلتی صورت نگرفته است.
نجفی ادامه داد: تمامی اکیپ های امدادی برق رسانی در گیلان و همچنین 33 اکیپی که از سایر استان ها به گیلان آمده اند، در حال تلاش برای برقراری برق خانوارهای بدون برق استان هستند.
وی با بیان اینکه راضی نیستم حتی یک خانه هم بدون برق بماند، گفت: تاکید و خواسته من این است که تا امشب همه خانوارها برقدار شوند و تمامی نهادها و دستگاه ها باید بکوشند تا شبکه توزیع ما پایدار بماند.
استاندار گیلان افزود: از وضعیت برقرسانی در گیلان راضی نیستم و اگر مواردی از قطعی برق در استان وجود دارد، از مردم عذرخواهی می کنیم ولی هم استانی ها بدانند که در حال تلاش هستیم تا مشکلات رفع شود.
به دنبال برودت هوا و فعالیت سامانه ناپایدار جوی در گیلان، طی چهارشنبه شب و پنجشنبه شاهد بارش برف سنگین در شهرهای رشت، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود و آستانه اشرفیه بودیم به گونه ای که ارتفاع برف در مرکز استان به حدود 70 سانتیمتر رسید و در برخی ارتفاعات استان، بارش افزون بر یک متر برف گزارش شده است.
ناپایداری های جوی و ابر طی امروز (جمعه) کاهش یافته و آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با یخبندان است.
2007

نظر خود را ثبت کنید