آلودگی هوا , ناسالم , شهرکرد " />

هوای شهرکرد در شرایط بسیار ناسالم است

  • تاریخ انتشار : 1396/7/17 ساعت : 13:13 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : علمی
شهرکرد - ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال وبختیاری گفت: به علت انتشار گرد و خاک و تداوم آلودگی، شاخص کیفیت هوای شهرکرد مرکز استان، اینک در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.
مهرداد قطره سامانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز درحالی چهارمین روز آلودگی هوا را در شهرکرد و اکثر نقاط استان تجریه می کنیم که طبق آخرین آمار استخراجی از تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرکرد، میزان ذرات آلاینده هوای این شهر به 200 تا 220 میکروگرم در هر مترمکعب رسیده است.
وی آلودگی هوای استان را به دلیل گرد و خاک محلی اعلام کرد و گفت: طی روزهای اخیر، وزش باد شدید که سرعت آن به 70 کیلومتر بر ساعت رسیده، منجر به فعال شدن چشمه های گرد و خاک شده است.
قطره سامانی تصریح کرد: از آنجا که پیش بینی می شود بارندگی های موثر استان از نیمه دوم آبان ماه رخ دهد، آلودگی هوای استان تا این زمان کم و بیش ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، اگر شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 باشد کیفیت هوا در وضع پاک، 50 تا 100 وضع سالم و 100 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 300 بسیار ناسالم خواهد بود.
درپی خشکسالی های متوالی در چهارمحال وبختیاری، پنج چشمه گرد و خاک در استان شناسایی شده که با وزش بادهای به نسبت شدید فعال و منجر به آلودگی هوا می شود.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363//6021

نظر خود را ثبت کنید