رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

توسعه مجتمع گلخانه‌ای به تولید پایدار محصولات کشاورزی منجر می‌شود

  • تاریخ انتشار : 1396/7/22 ساعت : 11:19 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قزوین
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای ضمن کاهش مصرف آب، منجر به تولید پایدار و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود.

به گزارش ایسنا , به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «علی‌اکبر متقی‌فرد» با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته و گلخانه اظهار کرد: برای حفظ و مدیریت منابع آبی، باید محصولات کشاورزی به‌ویژه صیفی‌جات در فضای بسته و گلخانه‌ها تولید شوند.

وی هدف از اجرا و توسعه طرح‌های گلخانه‌ای در استان را افزایش راندمان تولید، حفظ منابع پایه بخش به‌ویژه منابع آبی برشمرد و افزود: طراحی خوب و مناسب در مجتمع‌های گلخانه‌ای نقش بسزایی در تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به مصوبات سفر هیئت دولت به استان قزوین در مهرماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در همین راستا در خصوص اجرای مجتمع گلخانه‌ای در استان با اولویت قرارگیری در شهرستان‌های بوئین‌زهرا و تاکستان در دستور کار قرار گرفت که اعتباری به‌صورت ویژه برای ایجاد مجتمع گلخانه‌ای نودهک تاکستان اختصاص یافت.

متقی‌فرد تصریح کرد: برای ساخت این مجتمع گلخانه‌ای، در زمینی به وسعت 1100 هکتار در نظر گرفته‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست این مجتمع در زمینی به وسعت 71 هکتار با 100 میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به قزوین در حال اجراست.

متقی‌فرد به پیشرفت فیزیکی مجتمع گلخانه‌ای نودهک تاکستان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون عملیات محوطه‌سازی و معابر مجتمع، عملیات اجرایی فنس‌کشی محیط، احداث ساختمان نگهبانی، احداث استخر ذخیره آب و حفاری‌های پایه‌های روشنایی، کانال‌ها، کابل‌کشی، نصب تیر و پایه‌های بتنی و احداث شبکه 20 کیلوولت و تجهیز پست‌ها در این مجتمع گلخانه‌ای انجام‌شده است.

به گفتهٔ وی، هم‌اکنون در استان قزوین 112 واحد گلخانه‌ای وجود دارد که تا سال گذشته 86 واحد آن‌ها فعال و 26 واحد آن‌ها نیز غیرفعال بوده که از این واحدها سالانه بیش از  8950 تُن انواع محصولات گلخانه‌ای شامل توت‌فرنگی، گل و گیاهان زینتی، فلفل، خیار، گوجه‌فرنگی و بادمجان تولید می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید