کویت: توافق آشتی ملی فلسطین دستاوردی تاریخی است

دولت کویت ضمن استقبال از توافق آشتی ملی فلسطین، آن را دستاوردی تاریخی و بزرگ خواند.

به گزارش ایسنا، یک منبع مسئول در وزارت خارجه کویت با تأکید بر این که کشورش با اهتمام ویژه پیگیر مسأله آشتی ملی میان جنبش‌های فتح و حماس است، تصریح کرد که این توافق، دستاوردی تاریخی و گامی مهم در جهت پایان اختلافات داخلی فلسطین است.

این منبع بیان کرد که توافق آشتی ملی، مقدمه وحدت فلسطینی‌ها برای مقابله با چالش‌های پیش روی مسأله فلسطین و عاملی برای تحقق خواسته این ملت مبنی بر تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس شریف خواهد بود.

کویت همچنین از تلاش‌های مصر برای کمک به تحقق آشتی ملی فلسطین تقدیر کرد.

این منبع بر حمایت کشورش از ملت فلسطین و تلاش‌های صورت گرفته بین‌المللی برای تحقق صلح و سازشی عادلانه در فلسطین با استناد به راه حل تشکیل دو کشور، طرح صلح عربی و قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تلفنی با شیخ صباح احمد صباح، امیر کویت گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت نقش کشورهای عربی در حمایت از مسأله فلسطین و آشتی ملی تأکید کرد.

هنیه همچنین به تشریح جزئیات توافق آشتی ملی میان جنبش‌های فتح و حماس در قاهره پرداخت.

امیر کویت نیز ضمن تبریک امضای این توافق، اظهار داشت که آشتی ملی فلسطین نه تنها فلسطینیان، بلکه سراسر امت اسلامی و عربی را خوشحال کرد.

شیخ صباح تأکید کرد: مساله فلسطین مسأله سراسر امت اسلامی و عربی است و امیدواریم تلاش‌های طرف‌های فلسطینی ادامه داشته باشد تا در نهایت خواسته‌های ملت فلسطین محقق شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید