استاندار مطرح کرد:

حاشیه نشینی یکی از مشکلات اساسی کلانشهر تبریز

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم استفاده از ظرفیت ‌ های اقتصادی آستان قدس رضوی در استان تاکید کرد و گفت: حاشیه نشینی یکی از مشکلات اساسی کلانشهر تبریز است.

به گزارش ایسنا، مجید خدابخش در دیدار با دست اندرکاران نمایندگی آستان قدس رضوی در استان وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) از بعد فرهنگی، تربیتی و ترویج تشیع را برکتی برای ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: در استان آذربایجان شرقی نیز زمینه و زیرساخت های لازم فرهنگی موجود است و انتظار می رود نمایندگی آستان قدس رضوی در استان نیز در این زمینه بیش از پیش تلاش کند .

وی با اشاره به تصویب یک و نیم میلیارد دلار اعتبار در مجلس شورای اسلامی برای برای پرداخت تسهیلات به روستاییان و عشایر بر ضرورت بهره مندی هرچه بیشتر استان از این اعتبارات تاکید کرد .

  خدابخش با اشاره به نامگذاری امسال به سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید در سالی که به سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است تمامی تلاش خود را برای خدمت به محرومین به کار گرفته و به عنوان مثال در طول زمان، کاری کنیم که به جای پرداخت مستمری های محدود به مددجویان کمیته امداد خمینی(ره)، اشتغال و کارآفرینی را به این قشر آموزش دهیم .

  وی از حاشیه نشینی در تبریز با جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر به عنوان یکی از مشکلات اساسی این کلانشهر نام برد و افزود: آستان قدس رضوی ظرفیت های اقتصادی بسیار خوبی دارد که تا به امروز در استان آذربایجان شرقی از این ظرفیت استفاده نشده است .

وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم بخش خصوصی جدیدی در استان با بهره مندی از ظرفیت اقتصادی آستان قدس رضوی ایجاد شود و ما نیز آماده همکاری هرچه بیشتر در زمینه ارائه خدماتی همچون آب، برق، گاز و ... هستیم. این مهم علاوه بر تکمیل زنجیره اشتغال در استان می تواند به ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها نیز کمک شایانی کند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید