کاهش 13 درصدی آمار مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران

  • تاریخ انتشار : 1395/11/16 ساعت : 00:06 - 7 سال قبل
  • از گروه : اقتصادی
  • زیرگروه : سایر
ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که امسال تاکنون 65 نفر از کارگران ساختمانی در حوادث ناشی از کار جان باختند که 13 درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، کامران اصغری شامگاه جمعه در همایش کارگری و جشن انقلاب در آمل افزود : سال گذشته در همین مدت 75 نفر از کارگران ساختمانی بر اثر حوادث کار جان باخته بودند .
وی، برگزاری حدود 20 هزار ساعت کلاس‌های آموزشی و آشنایی شرکت کنندگان با خطرات ناشی از حوادث کار را مهم ترین علت کاهش آمار مرگ در کارگاههای ساختمانی برشمرد.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که از سال 93 سند راهبردی کاهش حوادث ساختمانی تدوین شد و بر همین اساس باید آمار حوادث منجر به فوت و آسیب دیدگی های ناشی از کار برای کارگران ساختمانی کاهش یابد.
وی افزود : کارگران ساختمانی با این شغل امرار و معاش می‌کنند و اگر ناتوان شوند و نتوانند کاری انجام دهند ، خسارت وارده به خود و زندگیشان قابل جبران نیست .
او ادامه داد : بازسان اداره کل تعاون و کار پارسال بیش از 23 هزار مورد بازرسی از کارگاههای ساختمانی انجام دادند و مهم ترین هدف این بازرسی ها هم پشگیری از حوادث کار برای کارگران بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین به راه اندازی انجمن حفاظت مشاوران فنی در استان با هدف آموزش تخصصی به کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت : حدود 123 انجمن و کانون قوی در استان وجود دارد و انتظار است که برای سهم بری بیشتر بیمه و مشکلاتی که وجود دارد ، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که اطلاع کافی از این امر دارند ، پیگیری لازم را در سطح ملی انجام دهند .
اصغری یکی از دغدغه جدی و مطالبه مهم کارگران ساختمانی را پوشش بیمه ای دانست و اضافه کرد : امسال برای بیمه 40 هزار کارگر ساختمانی استان سهمیه از تامین اجتماعی گرفته شد .
وی ادامه داد : فقط گرفتن سهمیه کافی نیست و تا زمانی که رونق اقتصادی در استان شکل نگیرد ، ساخت ‌و ساز رونق نداشته باشد ، این سهمیه بی نتیجه است و برای رونق اقتصادی که رویکرد اصلی دولت است ، همه نهادها باید پای کار باشند.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654

نظر خود را ثبت کنید