معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اعلام کرد:

رغبت نداشتن افراد بی‌سواد برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی آذربایجان غربی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از شناسایی بیش از 519 هزار بی سواد در استان خبرداد.

محمدرضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: رغبت نداشتن افراد بی سواد برای حضور در کلاس های سوادآموزی، مشکلات اقتصادی و فرهنگی، انسداد مبادی بی سوادی و پراکندگی بی سوادان از عمده مشکلات در راستای توانمندسازی بی سوادان استان است.

وی با بیان اینکه از جمعیت 6 سال و بالاتر، 2 میلیون و 379 هزار و 657 نفر باسواد در استان وجود دارد، تصریح کرد: در استان 519 هزار و 527 نفر بی سواد شناسایی شده  که از این تعداد 88.3 درصد مرد و 75.7 درصد مربوط به زنان است.

نجفی ادامه داد: براساس سرشماری سال 95،در استان درگروه سنی 6 سال و بالاتر 82 درصد و در گروه سنی 10 _ 49 سال ، 90.7 درصد افراد باسواد  هستند.

وی با اشاره به پراکنش میزان سواد در آذربایجان غربی افزود: در گروه سنی 6 سال و بالاتر، شهرستان ارومیه با نرخ باسوادی 85.4 در رتبه اول و چالدران با نرخ باسوادی 72.8 درصد رتبه اخر را دراستان دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به سهمیه ابلاغی به  آذربایجان غربی برای تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد در سال جاری تصریح کرد: سهم فعالیت استان در این حوزه 68 هزارو 350 نفر بوده که تاکنون 59 درصد افراد مشمول تحت  پوشش قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید