مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری:

المان دف در سنندج نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج گفت: در چند سال اخیر اکثر المان‌های نصب شده در سطح شهر سنندج با هویت و فرهنگ شهر سنندج ارتباط دارند.

هه‌تاو فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد : در بحث المان‌ها دو رویکرد در سطح شهر سنندج داریم بخش اول مربوط به المان‌های فاخر و برجسته و سردیس و تندیس شخصیت‌های برجسته چون مستوره اردلان و یا مولوی کُرد و ... است و بخش دوم هم مربوط به المان‌های نمایشی است که جهت ایجاد شور و نشاط در سطح پارک‌ها، فضاهای سبز و میادین و پیاده‌روها نصب می‌شوند.

وی افزود: شهروندان از المان‌هایی که در آن از نور و آب و رنگ استفاده شده باشد، استقبال خوبی می‌کنند، به طور مثال المان چراغ چهار راه (چوار باغ) با بافت منطقه هم خوانی نداشت که بعد از اعتراضات مردمی این المان برداشته شد و هم اکنون المان آبنمای سنگی که با بافت قدیمی منطقه نیز هم خوانی دارد در این مکان نصب شده که خوشبختانه مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج در خصوص میدان 12 فروردین سنندج نیز عنوان کرد: این میدان در جلسه کمیته نامگذاری کمیسیون فرهنگی شورای شهر به عنوان میدان آشتی نامگذاری شده است و المان آن مجسمه صلح است که توسط هنرمند شاخص کردستانی هادی ضیاءالدینی طراحی شده و بعد از اجرا در این میدان نصب خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص نصب المان دف با توجه به اینکه کردستان مهد دف ایران معرفی شده است، تصریح کرد: به دلیل این که استان کردستان و شهر سنندج مهد خانقا و دراویش بوده و در این خانقاها دف و دف نوازی مرسوم بوده است از این رو استان کردستان به عنوان کانون دف ایران معرفی شده است. مقرر شده با توجه به تصمیم شورای شهر و هیئت مدیره سازمان، المان دف در یکی از میادین شهر سنندج نصب و جانمایی شود.

فریدونی در ادامه سخنانش گفت: امور فنی سازمان دارای سه بخش یک ساخت المان، جداره سازی و فضاسازی محیطی، دوم تبلیغات محیطی شهری و سوم ساماندهی دکه و کانکس های سطح شهر است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نظارت و ساماندهی بخشی از دکه و کانکس های سطح شهر برعهده سازمان زیباسازی است اما متاسفانه تعدادی از این دکه ها فاقد مجوز هستند و برخی از متصرفین دکه‌ها نیز با تغییر کاربری در دکه و کانکس‌ها ماهیت آنها را از بین برده‌اند که سازمان زیباسازی از طریق اخطار  مکتوب نسبت به حفظ ماهیت آنها اقدام کرده و از متصدیان دکه‌ها جهت هماهنگی با سازمان دعوت به عمل می‌آورد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج تصریح کرد: در حال حاضر 147 دکه مجوز دار در سطح شهر سنندج وجود دارد که در طی 30 سال گذشته به صورت اجاره به متقاضیان واگذار شده است. در سال گذشته سازمان زیباسازی در خصوص ساماندهی و اخذ مجوز قانونی و همچنین متحد الشکل کردن آنها اقدام کرده است.

وی در خصوص کانکس‌های میوه و تره بار سطح شهر سنندج نیز گفت: در حال حاضر 12 کانکس در سطح شهر زیر نظر سازمان زیباسازی به مردم خدمات ارائه می دهند.

فریدونی در ادامه به ساماندهی تعدادی از دکه های سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: در راستای ایجاد فضای بانشاط و موثر برای جوانان و مردم شهر در بلوار چمران اقدام به احداث کافه پیاده راه کرده‌ایم که به کافه چتر معروف است و در برنامه داریم در چندین نقطه پرتردد شهر این کافه پیاده ها را با رویکردهای متفاوت احداث کنیم که از طریق فراخوان و جذب سرمایه گذار در دستور کار سازمان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج در ادامه گفت: متاسفانه بحث دیوار نویسی و نصب پلاکارد و پوسترغیر مجاز برای سازمان زیباسازی مشکلاتی را ایجاد کرده و بودجه و اعتبارات سازمان جهت امورات فنی باید صرف پاکسازی و امحای تبلیغات شود از این رو سازمان زیباسازی از کلیه طرح هایی که افراد حقیقی، حقوقی یا ادارات و دستگاه های اجرایی جهت زیباسازی جداره‌های شهری دارند در صورت تائید کارشناسان فنی سازمان استقبال خواهد کرد تا بتوان با اجرای این طرح‌ها در بحث زیباسازی گام موثری برداشته شود.

وی در ادامه به ساماندهی تبلیغات محیطی در سطح شهر سنندج اشاره کرد و افزود: بخش عمده  بیلبوردها و اقلام تبلیغاتی سازمان به بخش خصوصی(کانون تبلیغاتی) واگذار شده است و بخشی نیز در اختیار سازمان زیباسازی قرار دارد که در مناسبت‌های ملی و مذهبی و اتفاقات مهم شاهد فضاسازی و تبلیغات محیطی بیشتر در دو میدان اصلی آزادی و انقلاب هستیم و بعضاً باعث آشفتگی بصری می شود که سعی بر آن است این امر کنترل شود.

فریدونی همچنین عنوان کرد: با حمایت‌های موثر فرمانداری سنندج در خصوص جلوگیری از از نصب داربست غیرمجاز در فضای شهری، این سازمان توانسته نسبت به پاکسازی فضاهای شهری اقدام کند البته متاسفانه تعدادی از شهروندان این موارد را رعایت نمی کنند و روزانه نیروهای زیباسازی موارد زیادی از این داربست ها را در سطح شهر سنندج جمع آوری می کنند.

وی در ادامه به ساماندهی پیاده راه سه راه ادب، ساماندهی پیاده راه روبروی پارک IT و ساماندهی پارک حجاب دامنه کوه آبیدر اشاره کرد و گفت : برنامه هایی را برای ساماندهی ورودهای شهر سنندج داریم که از جمله آنها می‌توان به نصب تابلوهای خوش آمدگویی در ابعاد بزرگ در ورودی کرمانشاه، همدان و سقز اشاره کرد که در ورودی کرمانشاه و همدان به زبان فارسی و در ورودی سقز به زبان کردی نصب می‌شود.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج در پایان گفت: در سال گذشته بالغ بر 700 میلیون تومان کار فرهنگی در سازمان زیباسازی شهرداری سنندج انجام شده که در قالب فضاسازی محیطی، المان‌های مناسبتی و همچنین حمایت از افراد نام آور از طریق تبلیغات محیطی در عرصه های علمی و ورزشی و فرهنگی بوده است.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید