تیلرسون بار دیگر از اظهار نظر درباره کودن خواندن ترامپ طفره رفت

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد، تنش‌های موجود میان وی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ماموریت او را به عنوان دیپلمات ارشد کشورش مختل نخواهد کرد اما در عین حال از پاسخ به این پرسش که آیا واقعا ترامپ را "کودن" خوانده طفره رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تیلرسون جنجال اخیر بر سر اظهارنظرش را یک اتفاق جزئی کم اهمیت دانسته است. تیلرسون همچنین مجددا از تایید صحت گزارش مربوط به استفاده او از لغت "کودن" برای توصیف ترامپ طفره رفت.

تیلرسون اظهار داشت که قصد ندارد با دادن پاسخ، به این پرسش ارزش بدهد و مجددا پاسخی که صبح روز بعد از انتشار این گزارش مطرح کرده و در یک بیانیه تلویزیونی گفت که "هیچ چیز به جزء احترام برای ترامپ قائل نیست" را مورد استناد قرار داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان اظهار داشت: من نمی‌خواهم از این مساله یک بازی بسازم. وقتی یکبار دیگر از او در این مورد سوال پرسیده شد پاسخ داد: من وارد این بازی نمی‌شوم.

مشخص نیست که چرا تیلرسون تکذیب واضحی که سخنگویش پیشتر به نمایندگی از او در واکنش به این گزارش مطرح کرده بود را تکرار نکرد.

با این حال این پرسش‌های بی‌پاسخ روابط نه چندان خوب او با رئیس‌جمهور آمریکا را مجددا در معرض تمرکز قرار داد.

تیلرسون تاکید کرد که روابط او بسیار محکم است و ادامه توجه عمومی به اینکه آیا رئیس‌جمهور جایگاه او را تضعیف می‌کند یا خیر، اخلالی در موفقیت او در شغلش به وجود نخواهد آورد.

تیلرسون این جنجال را به عنوان "سر و صدای بی معنی در واشنگتن" کم اهمیت دانسته و گفت که به عنوان یک فرد خارج از واشنگتن این جنجال را درک نمی‌کند. اشاره تیلرسون به عدم سابقه سیاسی او تا پیش از انتصاب به عنوان وزیر امور خارجه بوده است.

این در حالی است که منتقدان تیلرسون این پرسش را مطرح کردند که آیا در صورتی که تلقی اختلاف نظر او با ترامپ به عنوان تصمیم‌گیر اصلی آمریکا نزد رهبران خارجی وجود داشته باشد آیا او می‌تواند به طور موثر دیپلماسی آمریکا را رهبری کند یا خیر.

تیلرسون درباره رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در نهایت او (ترامپ) است که تصمیمات را می‌گیرد و من تلاش می‌کنم که برای اجرای موفق این تصمیم‌ها نهایت تلاشم را انجام دهم.

به رغم این تلاش‌های تیلرسون برای نشان دادن روابط خوبش با رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش شبکه ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد، دونالد ترامپ از "کودن" خوانده شدنش توسط تیلرسون خشمگین شده و در واکنش به این گزارش نیز به طور علنی تیلرسون را به "چالش آزمایش آی‌کی‌یو" دعوت کرد.

کاخ سفید هنوز به مصاحبه تیلرسون با سی‌ان‌ان واکنش نشان نداده است.

ترامپ روز یکشنبه برای دومین روز متوالی وقتش را در زمین گلف خود در ویرجینیا سپری کرد.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند وی هر روز بیشتر از تیلرسون ناراضی شده و او را به عنوان یک فرد دارای دیدگاه متعارف درمورد نقش آمریکا در جهان و فاقد قدرت تلقی می‌کند و تیلرسون نیز هرچه بیشتر از تناقض در اظهارات ترامپ با اظهاراتی که خودش مطرح می‌کند سرخورده می‌شود.

ترامپ همچنین براساس گزارش‌ها از آنچه که رویکرد خودسرانه تیلرسون درقبال دیپلماسی با کره شمالی تلقی کرده ناخرسند است. وی اخیراً در توئیتی نوشت: تیلرسون وقتش را با تلاش برای مذاکره با مردک موشکی تلف می‌کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید