برداشت سالانه 1.4 میلیارد مترمکعب از سفره‌های آب زیرزمینی کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: سالانه 1.4 میلیارد مترمکعب آب از سفره‌های آب زیرزمینی کرمانشاه برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، کیاست امیریان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که امروز (25 مهر) برگزار شد، اظهار کرد : سالانه حدود 1.4 میلیارد مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی استان کرمانشاه برداشت می‌شود که روند این برداشت به صورت کلی صعودی و در حال افزایش است.

وی با اشاره به ارتباطی که بین برداشت آب از منابع زیرزمینی و میزان بارندگی‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که بارندگی مناسبی داریم عمدتا از آب باران برای آبیاری مزارع استفاده می‌شود و برداشت کمتری از منابع زیرزمینی داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت چاه‌های مجاز و غیرمجاز در استان کرمانشاه داشت و افزود: اکنون حدود 12 هزار حلقه چاه مجاز در استان داریم که از این تعداد نزدیک به یازده هزار حلقه مربوط به بخش کشاورزی است.

به گفته این مسئول، میزان برداشت سالانه از این چاه‌ها به حدود یک میلیارد مترمکعب می‌رسد.

امیریان تعداد چاه‌های غیرمجاز استان را نیز حدود هفت هزار حلقه دانست که اکنون  پنج هزار حلقه آن فعال و عمدتا در بخش کشاورزی است.

وی میزان برداشت سالانه از این چاه‌ها را نیز حدود 150 میلیون مترمکعب برآورد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از برخورد با کشت محصولات پرمصرف هم خبر داد و افزود: موارد متعددی از برخورد با برنج کاری در شهرستان‌های صحنه و هرسین داشتیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید