معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

رشد 35 درصدی نفرات شرکت کننده در مسابقات ورزشی دانش‌آموزی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد نفرات شرکت کننده در مسابقات ورزشی تابستان 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در جمع کارشناسان حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت استان با اشاره به تغییر رویکرد ها و اجرای سیاست مدرسه محوری خاطر نشان کرد: اعتبارات تربیت بدنی در دولت تدبیر و امید 24 برابر شده است.

وی اظهارکرد: در راستای استعداد یابی و شناسایی استعداد های ورزشی دانش آموزان 68 رویداد ورزشی در تابستان 96 ویژه دانش آموزان در سراسر کشور برگزار شده است.

حمیدی تصریح کرد: مدرسه محوری، کیفیت بخشی، برنامه محوری، علمی گرایی، اخلاق مداری و مشارکت جویی مهمترین  رویکردها ی ما در معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: المپیاد درون مدرسه ای با محوریت مدرسه بهترین بستر برای جذب مشارکت اولیاء، مربیان، آموزگاران و دبیران در فعالیت های ورزشی است.

حمیدی اظهارکرد: در راستای احیا درس تربیت بدنی و رونق فعالیت های پرورشی ابلاغ بیش از 40 هزار مربی پرورشی به مربی تربیت بدنی و پرورشی تغییر یافته است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ابلاغ  بیش از 40 هزار مشاور تحصیلی نیز به مشاور پیشگیری و تحصیلی تغییر می یابد.

حمیدی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی برای ورزشگاه‌ها و مکان‌های ورزشی آموزش و پرورش، مدیر و معاون تعلق می گیرد و زمینه صدور ابلاغ آنها نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه باید همه معلمان و کادر مدرسه مربی پیشگیری باشند، خاطر نشان کرد: متاسفانه فرهنگ مدیریت بخشی در آموزش و پرورش روی کارکنان و برنامه‌ها سایه می‌اندازد و آنها را تکه تکه می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: جلب مشارکت‌های مردمی در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی ضروری است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدی از هیئت ورزشی به عنوان نمونه‌ای موثر از سازمان دانش آموزی در فعالیت های تربیت بدنی نام برد و افزود: باید هیت ورزشی دانش آموزان در افق آینده درآموزش و پرورش نهادینه شود.

وی گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان در طول تحصیل خود فقط 320 ساعت در کلاس های تربیت بدنی شرکت می کنند توجه به کلاس‌های فوق برنامه تربیت بدنی در مدارس ضروری است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید