دستگیری حفاران غیرمجاز اشیای تاریخی در قم

  • تاریخ انتشار : 1396/7/25 ساعت : 13:16 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قم
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم گفت: افرادی که قصد حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی در روستای سیرو از توابع بخش کهک را داشتند دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ بهروز ایزدی با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش واصله از دوستداران میراث فرهنگی با یگان حفاظت میراث فرهنگی، سه حفار غیرمجاز در روستای سیرو در استان قم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با حضور در موقعیت فوق و ضمن رعایت شئونات قانونی و اخلاقی با ورود به منزل دو مورد حفاری به عمق ۷ و ۱۵ متر مشاهده کردند که ضمن اخطار، دو حفار را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: این دو حفار، یکی نفر خانم و یک نفر مرد، غیر بومی و هر دو ساکن تهران بودند، روز بعد از حادثه نیز با دستور مقام قضایی، صاحب خانه که از افراد بومی بود دستگیر شد.

وی افزود: سه متهم دستگیرشده برای انجام اقدامات قانونی و تشکیل پرونده قضایی به کلانتری کهک هدایت شدند.

سرهنگ ایزدی گفت: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در جریان اجرای این عملیات و بررسی صحنه جرم، ادوات حفاری شامل ‌بیل، کلنگ و یک دستگاه هیلتی برقی کشف کردند.

ایزدی از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث‌فرهنگی استان، گزارش هرگونه اقدام مشکوک و مشاهده جرائم علیه میراث فرهنگی را با شماره‌های ۳۷۲۱۲۲۸۰ و ۳۷۲۱۳۶۶۰ به فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم اطلاع دهند یا با تلفن ۱۱۰ ناجا تماس بگیرند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید