فرمانده ناجا خبر داد

اعطای کارت ظابطین عام به 40 هزار نفر

فرمانده ناجا با اشاره به اعطای کارت ظابطین عام به 40 هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی، گفت: موضوع ضابطیت از سال گذشته انجام شد و تعداد قابل توجهی از همکاران نیروی انتظامی آموزش‌های لازم را دیده و دانش حقوقی شان ارتقاء یافته است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در مراسم توزیع کارت ضابطان عام که با حضور دادستان کل و تهران در محل دادستانی کل برگزار شد، گفت: موضوع ضابطیت از سال گذشته انجام شد و تعداد قابل توجهی از همکاران نیروی انتظامی آموزش های لازم را دیدند و دانش حقوقی شان ارتقاء یافته است.

وی افزود: امروز ان شاءالله کارت ضابطیت توزیع خواهد شد و کسانی که آموزش دیدند تحویلشان خواهد شد و تعداد دیگر هم در حال آموزش هستند. عمده ضابطین عام به دلیل وسعت مأموریت و گستردگی کار از همکاران نیروی انتظامی اند.

سردار اشتری افزود: ضابطین خاص هم در زمان خاص هم کارت هایشان تحویلشان خواهند شد. یکی از اهداف برگزاری این جلسات رعایت حقوق شهروندی است. امروز اکثر مأموران ما و کسانی که در صحنه مأموریت هستند،  آموزش های لازم را فرا گرفته‌اند و این باعث می‌شود که حقوق مردم هم رعایت شود.یکی از موضوعاتی که به ما کمک می‌کند سرعت عمل است و امیدواریم که با این اقدام خوب بتوانیم اطاله دادرسی را کاهش دهیم.

وی افزود: باید حمایت های لازم را از ضابطین داشته باشیم هم معاضدت قضایی شود و هم مشوق هایی را برای ضابطین داشته باشیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که چند نفر از اعضای نیروی انتظامی باید کارت ضابط دادگستری دریافت کنند گفت: کسانی که در زمینه اجرای مأموریت فعالیت دارند باید کارت ضابط دادگستری دریافت کنند.  

وی افزود: طبق شناسایی‌ها این تعداد نزدیک به 60 هزار نفر هستند و در حال حاضر حدود 40 هزار نفر آموزش های لازم را دیده‌اند و کارت ضابط برایشان صادر شده است. ان شاء الله که مابقی افراد آموزش لازم را ببیند و برای آنها کارت صادر شود.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید