دکتر طیبی در کنگره سه‌گانه پژوهشکده معتمد مطرح کرد؛

بزرگترین سرمایه‌گذاری جهاد دانشگاهی در حوزه سرطان پستان خواهد بود

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این نهاد بزرگترین سرمایه‌گذاری خود را در حوزه سرطان پستان انجام می‌دهد، گفت: اثبات توان کشور در انجام کارهای علمی و فناوری و حرکت در مرز علم از اهداف جهاد دانشگاهی است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا طیبی روز چهارشنبه، 26 مهرماه جاری در حاشیه مراسم افتتاح کنگره سه‌گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه یکی از زمینه‌های فعالیت‌های علمی در جهاد دانشگاهی کار در حوزه سرطان پستان است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد رشد سرطان پستان در بین زنان ایرانی بوده‌ایم. از این رو تصمیم گرفتیم فعالیت‌های خود را در این بخش متمرکز کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: با توجه به محوریت زن در خانواده، مقرر شد بزرگترین سرمایه‌گذاری را با منابع مالی خود جهاد در حوزه سرطان پستان انجام دهیم که البته تاکنون نیز فعالیت‌های خوبی در این بخش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از اهداف جهاد دانشگاهی اثبات توان کشور در انجام کارهای علمی و فناوری و حرکت در مرز علم است.

طیبی با بیان اینکه از دیگر اهداف ما تبدیل علم و فناوری به محصول و خدمات بسیار است، گفت: ما در پی الگوسازی در حوزه‌های سلامت و اقتصاد دانشگاهیان هستیم و امیدواریم که این الگوسازی‌ها در کشور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه در خصوص راه‌اندازی ساختمان جدید پژوهشکده معتمد، اظهار کرد: آمار مراجعه‌کنندگان به این پژوهشکده سال به سال افزایش می‌یابد؛ البته این مساله امر خوشایندی نیست، اما به هر حال باید برای معالجه بهتر بیماران خدمات مناسب‌تری را ارائه کنیم. از این رو قرار شد پژوهشکده معتمد را گسترده‌تر کنیم.

طیبی تصریح کرد: تاکنون 35 میلیارد تومان برای راه‌اندازی ساختمان جدید هزینه کرده‌ایم و برای اتمام نیز نیاز به 10 میلیارد تومان دیگر داریم. از طرفی برای تجهیز این ساختمان باید 20 میلیارد تومان هزینه کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید