اختصاص تسهیلات حمایتی برای توسعه صادرات

  • تاریخ انتشار : 1396/7/26 ساعت : 11:44 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از اختصاص تسهیلات حمایتی برای توسعه صادرات انواع محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، «عبدالله جعفری» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌منظور زمینه‌سازی برای توسعه صادرات انواع محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صندوق توسعه ملی، به تأمین تسهیلات سرمایه در گردش برای تجار و صادرکنندگان اقدام کرده است، چون تأمین سرمایه در گردش برای تجار و صادرکنندگان مشوق بسیار خوبی برای ورود تجار به بازار محصولات کشاورزی و توسعه صادرات است.

این مسئول، نرخ سود تسهیلات اعطایی را 14.5 (چهارده و نیم) درصد برشمرد و افزود: این تسهیلات با هدف تنظیم بازار، توسعه بازرگانی خارجی، بهبود تراز تجاری و افزایش رقابت برای تولید کیفی و صادراتی انواع محصولات کشاورزی اعطا می‌شود . تجار و صادرکنندگان برخوردار از کارت بازرگانی و برنامه صادرات برای سال 96، می‌توانند با اعلام برنامه‌های خود و دریافت تسهیلات به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که  تولید انواع محصولات کشاورزی در استان زیاد اما میزان صادرات کم است، خاطرنشان کرد: با وجود این‌که سالانه نزدیک به 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود، اما میزان تجارت خارجی با رقم مطلوب فاصله زیادی دارد. البته خوشبختانه طی چند سال اخیر صادرات 50 هزار تنی از استان به ثبت رسیده است و در مجموع شاهد رشد خوبی بوده‌ایم.

جعفری یادآور شد: قطع کردن زنجیره تولیدات محصولات کشاورزی از یک مقطعی اقدام صحیحی نیست، چون نمی‌توان صنایع کشاورزی را از تولیدات کشاورزی جدا کرد و انجام این کار سبب ایجاد ضایعات می‌شود. هم‌چنین محصولات به جای این‌که از میان بروند در صورت فرآوری و تجارت می‌توانستند ارزآوری به همراه داشته باشند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید