افزایش 20 درصدی محکومان مالی در استان اصفهان

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: 15 درصد از زندانیان استان با جرایم مالی روانه زندان شده‌اند، شمار این‌گونه از محکومان به نسبت سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اسدالله گرجی زاده ظهر امروز (چهارشنبه) در آیین تودیع و معارفه رؤسای زندان شهرستان شهرضا، اظهار کرد: 75 درصد از زندانیان استان در رده سنی 24 تا 45 سال هستند که این افراد در سن اشتغال قرار دارند این در حالی است که 58 درصد از زندانیان استان نیز متأهل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه 30 درصد از زندانیان مجدداً به زندان بازگشته‌اند، گفت: 70 درصد از زندانیان نیز برای بار اول وارد زندان شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: 3 هزار نفر از خانواده‌های زندانیان استان تحت پوشش خدمات انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان و 580 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و 260 خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند.

گرجی زاده اضافه کرد: در جشن گلریزان امسال 80 میلیارد ریال جمع‌آوری شد که با این مبلغ 680 نفر از محکومان مالی جرایم غیر عمد آزاد شدند، این در حالی است که 60 نفر از زندانیانی که در زندان‌ها مانده بودند نیز با بدهی 10 میلیارد ریال در جشن گلریزان شبکه سوم سیما آزاد شدند.

وی اذعان کرد: متأسفانه بخشی از آمار زندانی‌ها نیز در نتیجه عملکرد ضعیف برخی از مسئولان است، همه از اشتغال‌زایی سخن می‌گویند، اما در عمل کار زیادی انجام نمی‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: 15 درصد از زندانیان استان محکومان مالی هستند که شمار این گروه از زندانیان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، در این آیین از خدمات سید رضا موسوی قدردانی و حسین سجادی به عنوان رییس جدید زندان شهرضا منصوب شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید