رئیس علوم پزشکی شیراز:

ریشه مشکلات جامعه دور شدن زنان از خانواده است

  • تاریخ انتشار : 1396/7/26 ساعت : 13:30 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعتقاد دارد که ریشه‌ی مشکلات جامعه را باید در دور شدن زنان از خانواده جست و جو و برای حل این مشکل راهکارهایی تدبیر و اجرا کرد.

به گزارش ایسنا، محمدهادی ایمانیه چهارشنبه 26 مهر در حاشیه ششمین سمینار بین‌المللی سلامت زنان، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از راهکارهای قابل اجرا، تدوین و اجرای طرح کاهش ساعت کار زنان کارمند است.

ایمانیه پیشنهاد داد که بر اساس طرحی، زمینه کاهش 50 درصدی ساعت کار زنان متاهل شاغل در دستگاه‌های دولتی را با حفظ حقوق و مزایای کامل آنان، اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه با اجرای این طرح زنان این امکان را پیدا می‌کنند که 50 درصد از وقتشان را که به کار در اداره‌ها تخصیص داشت، به خانواده اختصاص دهند.

ایمانیه با تاکید براینکه طرح کاهش 50 درصدی ساعت کار کارمندان زن را باید به عنوان یک  ماموریت از نظام تلقی کنیم، گفت: در صورت موافقت از سوی تصمیم‌ سازان، علوم پزشکی شیراز آمادگی دارد که پیشتاز اجرای این طرح باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین پیشنهاد داد که پزشکان خانواده و مراقبان سلامت به عنوان محور آموزش سلامت به خانواده‌ها در نظر گرفته شوند.

به گزارش ایسنا، ششمین همایش بین‌المللی سلامت زنان از صبح چهارشنبه 26 مهر و با حضور اساتید دانشگاهی از سراسر ایران و برخی کشورها، در شیراز آغاز به‌کار کرده و تا پنجشنبه 27 مهر ادامه دارد.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید