«ملاله» برای کودکان کتاب نوشت

«ملاله یوسف‌زی»، جوان‌ترین برنده جایزه نوبل، کتابی را برای کودکان منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، «دیلی پاکستان» نوشت: «مداد جادویی ملاله» نام کتاب جدیدی است که «ملاله یوسف‌زی» برنده پاکستانی جایزه صلح نوبل روانه بازار کتاب کرده است.

«یوسف‌زی» انگیزه خود را از نوشتن این کتاب گرافیکی تشویق کودکان به ایجاد تغییر عنوان کرده است. او در این کتاب داستان خود و تغییراتی مثبتی را که با سخنان و تخیلاتش ایجاد کرده، روایت کرده است.

او پیش از رونمایی از «مداد جادویی ملاله» گفت: در این کتاب می‌خواهم کودکان کم‌سن و سال‌تر را تشویق کنم که خودشان را باور داشته باشند و متوجه باشند صدای‌شان می‌تواند منشا چه تغییراتی باشد.

«ملاله» پاکستانی سال ۲۰۱۲ در دفاع از حق آموزش و در راه بازگشت از مدرسه، توسط طالبان مورد هدف گلوله قرار گرفت. او پس از این اتفاق به همراه خانواده‌اش به بیرمنگام رفت و از سوی بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده مورد حمایت قرار گرفت. او هم‌اکنون در دانشگاه آکسفورد دوره‌ای را در رشته سیاست می‌گذراند و در زمینه حقوق بشر به فعالیت‌های خیریه و اجتماعی می‌پردازد.


ملاله پیش‌تر کتاب «منم ملاله» را با کمک «کریستینا لمب» منتشر کرده که به گفته خودش، تنها داستان خودش نیست، بلکه داستان ۶۱ میلیون کودکی است که از درس و تعلیم محروم مانده‌اند.

«یوسف‌زی» در اثر جدیدش «مداد جادویی ملاله»، آرزو می‌کند مدادی جادویی داشته باشد تا بتواند واقعیت‌ها را دوباره از نو به تصویر بکشد. او در این داستان از مداد جادویی‌اش استفاده می‌کند و برای خانواده‌اش هدیه می‌خرد، بوی ناخوشایند زباله را از اطراف محل زندگی‌اش پاک می‌کند و صبح‌ها چند ساعت بیشتر می‌خوابد. وقتی «ملاله» این داستان بزرگ‌تر می‌شود، با دنیای بزرگ‌تری آشنا می‌شود و فکر می‌کند تغییرات زیادی باید در این جهان انجام دهد.

بر اساس این خبر، «ملاله» که در ۱۵ سالگی از ترور طالبان و گلوله‌ای که به سرش اصابت کرد، جان سالم به در برد، امروز به نماد مقاومت‌ زن‌ها در عرصه بین‌المللی تبدیل شده. او جوان‌ترین فردی است که جایزه نوبل را به دست گرفته و همچنین عنوان جوان‌ترین پیام‌آور صلح سازمان ملل را یدک می کشد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید