در جریان نمایشگاه مطبوعات انجام می‌شود

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ایسنا و یک خبرگزاری آذربایجانی

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری آذری «آپا» در جریان برگزاری بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات،‌ تفاهم‌نامه‌ای را به منظور گسترش تعاملات رسانه‌ای امضا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آپا (خبرگزاری آذری پرس) «Azari-Press Informasiya Agentilivi» از مهمترین خبرگزاری‌های غیردولتی جمهوری آذربایجان به شمار می‌آید. این خبرگزاری در تاریخ هشتم ژانویه ۲۰۰۴ میلادی مجوز رسمی فعالیت از وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان را دریافت کرد.

مطالب مجموعه خبری «آپا» به زبان‌های آذربایجانی، روسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی منتشر شده و در نظر دارند که بخش فارسی این خود را نیز به زودی راه‌اندازی کنند. همچنین روزانه بیش از ۱۵۰ رسانه آذربایجان از خبرهای این خبرگزاری استفاده می‌کنند و در برخی از کشورهای مختلف منطقه و جهان از جمله شهر تهران نمایندگی رسمی دارد.

در حال حاضر ۲۵۰ نفر در مجموعه خبری آپا مشغول به کار هستند و حدود ۲۵ متخصص به صورت آنلاین پاسخگوی سوالات مردم در شبکه‌های مجازی هستند.

وصاله ماهر قیزی ریاست کل «مجموعه خبری آپا» را برعهده دارد. او از سال ۲۰۰۴ به عنوان رئیس خبرگزاری «آپا» انتخاب شد و در سال‌های بعد خبرگزاری‌های آپا اسپورت (اولین خبرگزاری ورزشی جمهوری آذربایجان)، «لنت آذ» و «وستی‌آذ» و مجله «آپا اکونومیک» را تاسیس کرد.

او همچنین عضو هیات مدیره «شورای ۹ نفره مطبوعات» آذربایجان است و در سال ۲۰۱۰ از سوی رئیس جمهور آذربایجان نشان خبرنگار پیشکسوت و در سال ۲۰۱۲ از سوی «شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان» جایزه عالی رسانه‌ای این کشور را نیز دریافت کرد.


لازم به یادآوری است خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با مدیریت دکتر علی متقیان، دو سال پیاپی است که عنوان غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات را از آن خود می‌کند. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید