پذیرش 60 مقاله برای ارائه در همایش علمی بین‌المللی اربعین حسینی

  • تاریخ انتشار : 1396/7/26 ساعت : 18:48 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : پژوهش
رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین از پذیرش 60 مقاله برای ارائه در دومین همایش علمی بین‌المللی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر احمدی با اعلام این خبر گفت: کمیته داوری دومین همایش علمی بین‌المللی اربعین حسینی در دانشگاه کربلا و دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شد. به گزارش این کارگروه حدود 200 مقاله از دانشمندان و اساتید عراقی و ایرانی به دبیرخانه همایش اربعین حسینی در دانشگاه کربلا و علامه طباطبایی ارسال شد که از این تعداد 60 مقاله برتر انتخاب شدند.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: این 60 مقاله در 3و  4 آبان ماه در پی دو روز نشست‌های مختلف توسط اندیشمندان و اساتید دو کشور به سه زبان عربی، فارسی، انگلیسی ارائه می‌شوند. همچنین این مقالات به تمام کتابخانه‌های جهان ارسال خواهند شد.

رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین اعلام کرد: با توجه به برگزاری دومین همایش اربعین حسینی پیرو این همایش سومین همایش اربعین حسینی در سوم شعبان در اوایل اردیبهشت 1397 به صورت جهانی و با حضور ملیت‌های مختلف برگزار خواهد شد؛ در این همایش از دانشمندان و اساتید متخصص حوزه‌ علوم انسانی از کشورهای مختلف دعوت به عمل خواهد آمد.

دکتر ذکیانی، مسئول دبیرخانه دومین همایش بین‌المللی اربعین حسینی در دانشگاه علامه طباطبایی نیز گفت: دومین همایش بین‌المللی علمی اربعین 3 و 4 آبان ماه ۱۳۹۶ در دانشگاه کربلا با همکاری ستاد فرهنگی اربعین کشور و دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.این همایش با حضور بیش از 300 نفر از مسئولین عالی‌رتبه دو کشور و رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسات مرتبط و اندیشمندان تراز اول حوزه علوم انسانی دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی  تاکید کرد: در حاشیه این همایش کمیسیون‌ها و نشست‌های تخصصی موضوعات همکاری بین دانشگاه‌های ایران و عراق در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و تفاهم‌نامه‌هایی بین این دانشگاه‌ها امضاء خواهد شد. عنوان‌های تخصصی این همایش عبارتند از "اربعین و چالش‌های فرهنگی جهان اسلام"، "شیوه‌های مواجهه رسانه با پدیده اربعین"، "اربعین و دیپلماسی عمومی"، "آینده‌پژوهی و جهانی‌سازی و همگرایی" و "بررسی ابعاد تاریخی، اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی و سیاسی اربعین".

ذکیانی تصریح کرد: رویداد عظیم پیاده‌روی اربعین فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها با دانشمندان کشورهای اسلامی، غیر اسلامی در حوزه‌های فوق است. انعکاس پیام اربعین به جهانیان لازمه ایجاد پشتیبانه علمی و حضور نخبگان در این عرصه برای تولید محتوای علمی حول این پدیده عظیم است. هدف از برگزاری این همایش ایجاد کنگره اربعین حسینی و تبادل‌های علمی بین اساتید دانشگاه‌های دو کشور و ایجاد مرکز علمی پژوهشی و دبیرخانه دائمی همایش بین‌المللی اربعین حسینی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید