تأکید استاندار بر تلاش مدیران برای افزایش سهم بودجه استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از مدیران استان خواست برای افزایش سهم استان از بودجه سال آینده همه تلاش خود را بکار گیرند و در این راه از ظرفیت و توان نمایندگان استان نیز بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «هوشنگ بازوند» در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه که امروز(27 مهر) برگزار شد، گفت: بودجه سالانه کشور فرصتی است که ما مدیران بتوانیم مقداری از کمبودها و چالش های استان را برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که حدود نیمی از بودجه سنواتی کشور بر اساس چانه زنی بسته می‌شود، اظهار کرد: اگر چه این امر شاید نوعی نقص در نظام بودجه‌ریزی کشور باشد، اما به هر حال باید با لابی‌گری و چانه‌زنی تلاش کنیم سهم مناسبی از بودجه سال آینده به استان اختصاص یابد.

وی افزود: همه هنر ما این است که بتوانیم پیش از این‌که لایحه بودجه از دولت به مجلس برود سهم استان را افزایش دهیم، چون وقتی لایحه بودجه به مجلس رفت خیلی امکان جابجایی و افزایش اعتبارات وجود ندارد.

بازوند وظیفه مدیران را تلاش و پیگیری برای کسب سهمیه مناسب از بودجه از طریق وزارتخانه مربوطه دانست و گفت: مطرح کردن مشکلات به تنهایی کافی نیست، ما مدیران باید تلاش کنیم مشکلات را برطرف کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که اخذ مجوز ماده 23 و افزایش ردیف‌های ملی برای استان در اولویت است، خاطرنشان کرد: این امر تا حدود زیادی به تلاش مدیران بستگی دارد که از طریق وزارتخانه مربوطه مطالبه‌گر باشند. ما و نمایندگان استان نیز به این امر کمک خواهیم کرد.

بازوند افزود: هم‌چنین در بودجه یکسری ردیف‌ها به‌صورت مشترک میان چند استان وجود دارد که مدیران باید تلاش کنند برای سال آینده سهم مناسبی از این ردیف‌ها به استان اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های ملی به نام استان نیز در بودجه وجود دارد که مدیران از طریق وزارتخانه مربوطه باید تلاش کنند سهم مناسبی برای این پروژه‌ها در بودجه سال آینده گنجانده شود.

استاندار کرمانشاه گفت: در مجموع از مدیران استان انتظار است همه توان خود را بگذارند تا در بودجه سال آینده هم ردیف‌های ملی برای استان بگیرند، هم سهم پروژه‌های ملی استان افزایش یابد و هم سهم استان از ردیف‌های مشترک افزایش یابد.

بازوند گفت: تلاش مدیران برای افزایش اعتبارات استان در ارزیابی عملکرد آنان موثر است.

استاندار کرمانشاه به موضوع مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این مصوبات اختصاص سالانه 300 میلیارد تومان به استان است که انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه استان این موضوع را پیگیری و تعیین تکلیف کند. هم‌چنین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان نیز باید به‌طور کامل عملیاتی شود.

وی همچنین با اشاره به گلایه برخی دستگاه‌ها از پائین بودن بودجه هزینه‌ای(جاری)، گفت: با توجه به این‌که رقم اعتبارات هزینه‌ای کشور خیلی بالاست، مدیران باید صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهند. در کنار این موضوع باید تلاش کنیم پایه اعتبارات هزینه‌ای استان را مقداری افزایش دهیم که این هنر سازمان برنامه و بودجه است.

بررسی وضعیت پروژه‌های نیمه تمام استان

دستور کار بعدی نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بررسی وضعیت پروژه‌های نیمه تمام استان بود که در گزارشی از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شد 625 پروژه نیمه تمام استانی با برآورد اعتبار مورد نیاز 901 میلیارد تومان و 87 پروژه نیمه تمام ملی با برآورد اعتبار مورد نیاز 5273 میلیارد تومان وجود دارد.

این گزارش با انتقاد معاونین استانداری و برخی مدیران استان روبرو شد که معتقد بودند شمار پروژه‌های نیمه تمام استان و رقم مورد نیاز برای تکمیل آن‌ها بیش از این میزان است.

استاندار کرمانشاه نیز از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست ظرف 10 روز نظر خود را در خصوص پروژه‌های نیمه کاره عمرانی و اقتصادی ارائه دهند.

بازوند یادآور شد: باید مشخص شود چقدر پروژه نیمه کاره اقتصادی و عمرانی در استان داریم تا راهکاری برای تأمین منابع مورد نیاز تکمیل این پروژه‌ها اتخاذ شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید