رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بیان کرد؛

215 واحد تولیدی سیستان و بلوچستان نیازمند بازسازی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 215 واحد تولیدی در استان وجود دارد که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

به گزارش ایسنا، نادر میرشکار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور اسماعیلی عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، گفت: 5140 میلیارد ریال جهت راه اندازی واحدهای تعطیل ، نیمه تعطیل و نوسازی صنایع استان تسهیلات موردنیاز است.

نادر میرشکار گفت: تا کنون 153 واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و 65 واحد جهت اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شده‌اند.

وی افزود: از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان جهت رونق تولید، تعیین تکلیف 45 واحد تولیدی مشکل دار و تعطیل در سطح استان است که قابلیت راه‌اندازی مجدد را دارند و عمده مشکل آنها کمبود نقدینگی جهت تامین سرمایه در گردش است که با میزان تسهیلات 1200 میلیارد ریال می‌توانند موجبات اشتغال 225 نفر را فراهم آورند.

میرشکار تصریح کرد: 25 واحد نیمه فعال با قابلیت به حداکثر رساندن ظرفیت تولید شناسایی شده‌اند که با تسهیلات 800 میلیارد ریالی می‌توانند جهت 150 نفر شغل ایجاد کنند.

وی در ادامه گفت: 215 واحد تولیدی در استان وجود دارد که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که برای این امر که 500 نفر نیز شغل ایجاد می‌کند  3140 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس بررسی‌های صورت پذیرفته به 5140 میلیارد ریال تسهیلات جهت 285 واحد تعطیل، نیمه تعطیل و بازسازی و نوسازی نیاز است که اشتغالی بالغ بر 875 نفر را ایجاد خواهد نمود.

انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید