مالزی , سنگاپور , جشنواره فیلم " />

«بادیگارد» در نخستین جشنواره فیلم های ایرانی در سنگاپور اکران می شود

کوالالامپور- ایرنا - نخستین جشنواره فیلم های ایرانی در سنگاپور در روزهای 28 و 29 مهرماه برگزار می شود که فیلم بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا یکی از آثاری است که دراین رویداد هنری بر پرده می رود.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، جشنواره فیلم های ایرانی توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و با همکاری موسسه مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی سنگاپور به مدت 2 روز در سالن دانشگاه ملی سنگاپور برپا می شود.
علاوه بر فیلم بادیگارد، «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی دیگر اثر هنرمندان صنعت سینمای ایران است که در سنگاپور به اکران درخواهد آمد .
«رخ دیوانه » به کارگردانی ابوالحسن داوودی نیز سومین فیلم این جشنواره فیلم های ایرانی است که سینمادوستان سنگاپوری به تماشای آن خواهند نشست.
قرار است در حاشیه این جشنواره، نشستی با حضور استادان و پژوهشگران دانشگاه سنگاپور به منظور معرفی تاریخ و تمدن و فرهنگ و هنر ایران زمین برگزار شود.
همچنین علی محمد سابقی رایزن فرهنگی ایران در مالزی نیز قرار است در این رویداد فرهنگی با فرهیختگان سنگاپوری در مورد ' سهم فرهنگ و تمدن ایرانی در ایجاد صلح و همزیستی جهانی ' به گفت وگو بنشیند .
آساق **1559**1479
خبرنگار:مریم شفیعی **ناشر:حسن سالک رضائی

نظر خود را ثبت کنید